Ankomst till Orange County!

Jag flög från Göteborg v ia Frankfurt förra onsdagen, så precis en vecka sedan jag nu öppnar min blogg. När jag landade och kommit genom immigrations utan problem (var så nervös att de skulle ställa en massa frågor gällande mitt visa mm) så hörde jag att de ropade upp mitt namn vid bagagebandet och bad mig kontakta en Lufthansarepresentant. Han sa då “You are going to hate me for this…” “Ok” sa jag “har bagaget gått sönder?” (min första och enda tanke då). Nej, det var då kvar i Frankfurt och skulle komma med nästa flyg. Ok, tänkte jag och gick ut till ankomsthallen där Mattias och stod och väntade på mig. Så härligt att äntligen vara på plats!🙂

Jag fick då fylla i en rapport och de lovade att köra ut bagaget nästa morgon. Mattias kommentar var då – “SHOPPING!” Sagt och gjort, vi åkte hem och lämnade mitt handbagage, jag tog en dusch och så åkte vi iväg och shoppade. Tack Lufthansa för nya underkläder, skor, några toppar och en slips och skjorta till Mattias!”🙂

Trots tidsskillnaden så lyckades jag hålla mig vaken ganska länge (sov några timmar på planet också) och vi var ute och åt middag på kvällen på ett stället som heter Crow Bar. En mysig sorts kvartersrestaurang.

Dagen därpå så kom mitt bagage och jag fixade och donade med det och lite annat småpill mest hela dagen fram till Mattias kom hem. Den kvällen blev det också middag ute, fast då nere på Balboa Island (ska skriva mer om den sen) som ligger ca 5-10 minuters promenad från vår lägenhet.

Vädret har varit helt ok, men tydligen inte alls så bra som det brukar vara i april (alla ursäktar sig med det när jag säger att jag just flyttat hit). Börjar misstänka att det var jag som tog med mig det dåliga vädret…

Leave a Reply

