Vad jag gör om dagarna

Jag har fått frågan från flera av er vad jag har för mig om dagarna och den frågan ställer jag mig själv ibland också.😉 Mattias kliver upp ca 06.15, vilket jag också med lätthet gjort iom jetlag på 9 h. Sen har vi varit duktiga på att komma i säng relativt tidigt så nu även efter en vecka så är det inga problem att kliva upp vid den tiden. Han har sedan åkt till jobbet runt 07, varpå jag har kollat mina mail och facebook (ni är ju så många timmar före så jag har en massa roligt att läsa vid den tiden). Sen har jag tagit min morgonpromenad runt Balboa Island, vilket är ca 7 km och efter det frukost och så har jag jobbat med bloggen. Sen har det varit diverse saker att fixa med under dagarna.

Härom dagen var jag på ett träningspass på morgonen med Fairyal, Mattias chefs fru (de är från Canada), vilket var jätteroligt. Det är en träningsform som jag inte hört talas om tidigare och som heter Core et Barre. Den är inspirerad av pilates, yoga, barre (?), balett och core och tar 60 min. Kolla in länken för en demovideo. Man var tvungen att ha på sig ett par riktigt roliga sockar också – de är som en typ av sockeplast fast gjorda som en fingervante som man drar på fötterna och tårna och med gummipluppar under. Bra för mig som inte gillar varken andras fötter eller golv som svettiga fötter har tränat på.😉 I gruppen så var det Fairyal, jag och ett gäng mer eller mindre fixade tjejer/damer i olika åldrar.

På gymmet i vårt område så har de klasser två dagar i veckan, där måndagar är Boot Camp och tisdagar Yoga. Mattias och jag testade Boot Camp i måndags och skrämde liv i flertalet muskler som inte använts på länge.🙂 Instruktören valde att vara inomhus så klassen blev mer av en core och konditionsträning, men den kändes av. Efter måndagens morgonpromenad, Boot Camp pass och tisdagens Core et Barre så vaknade jag i dag helt ledbruten. Mina muskler har verkligen inte jobbat på länge!

Som toppen på allt så låg jag (vad som var planerat en kort stund) vid poolen i tisdags och läste en bok och brände mig. Nybörjare! Jag som hade tänkt IQ-sola och vara jätteförsiktig från början och så blev det så här! Jag får skylla på boken som var så bra så att jag tappade bort tiden. Nu ser jag ut som en kokt hummer på valda delar av kroppen… :S

Så, för att summera vad jag gör på dagarna så kan jag säga att det är en blandning av träning, fixa lite hemma, jobba med bloggen, maila och skypa med familj och vänner, laga mat och försöka få allt uppstartat här (internet, TV, mobiltelefon, etc etc). Jag har det jag gör, som man säger i Norrland.😉

Förhoppningsvis blir det lite mer rutin på saker och ting längre fram och jag har lite mer intressanta saker att berätta om, men just nu så lever vi bara i en näst intill tom lägenhet och väntar ivrigt på att våra saker ska komma. Dock lyckliga över att bo under samma tak!🙂

2 thoughts on “Vad jag gör om dagarna

  1. Sara, känns som om jag skulle kunna byta din vardag med min hur lätt som helst!!!
    Låter som om det är mysiga dagar som vigda för att ligga och läsa goda böcker, träna och bara må gott. Nu passar du på och njuter av den här tiden!!
    Kramar i massor från oss i ett regnigt norrland med ca 5 plusgrader på dagarna…🙂

    • Hej vännen! Ja, jag gör mitt bästa för att njuta av tiden och komma igång med träningen igen. Min kropp har ju legat i träningsdvala de senaste 5 månaderna, så jag har lite att ta igen. Hoppas solen skiner på er snart igen! Stooora kramar!

Leave a Reply

