BBQ time!

I veckan så beställde vi en Weber Performer kolgrill från Amazon för att ha på terassen. Leverans var på onsdag och så fort den kom så satte jag igång och monterade ihop den. När jag satt ihop nästan allt så ser jag att det är en buckla på locket. SUCK! Jag ringer då Amazon och säger att de får skicka ett nytt lock, vilket de säger att de inte kan göra, utan vi måste packa ihop grillen igen och skicka tillbaka. De skulle dock skicka en ny direkt då jag sa att vi skulle ha grillfest till helgen och behövde grillen på fredag (inte helt sant, men men😉 ). Så efter några timmars skruvande och fixande så var det bara att kavla upp ärmarna och montera ner hela sk**en igen. Hur alla sakerna hade fått plats i lådan var för mig ett mysterium och självklart lyckades jag inte få exakt alla saker på plats. När allt var nerpackat och jag i princip fick igen lådan så upptäckte jag att en del fortfarande låg utanför. Jaha, det var bara att börja om från början.:/ När Mattias kom hem så lyckades vi iaf med gemensamma ansträngningar att få igen den. Tur han har gått lite på Chalmers.😉

Den nya grillen kom iaf i går och Mattias monterade med stor iver ihop den i går kväll.

Before...

...and after!

I dag så inhandlades kött och tillbehör inför kvällens middag som bestod av en oxfilé grillad medium rare, en wedge toppad med blue cheesedressing och baconbitar, samt stekta champinjoner. Till det en mycket god Catena Malbec! Mmmmmmm!😀

Grillmästare Flodin in action

Det fantastiskt goda resultatet (tyvärr dock fortfarande på papptallrik😉 )

Och så efterrätten!!
Till vänster: Saras favvis, till höger: Mattias favvis

One thought on “BBQ time!

Leave a Reply

