Borg och Edberg!

I onsdags började vi tennislektioner som anordnas av området. De ges varje onsdag kl 19 och vi var en grupp på 9 personer och tre tränare, där en var huvudtränare och två assisterade. Vi blev uppdelade i två grupper där de grupperade oss i bättre och sämre. Gissa var vi hamnade?!😀 Då vi båda är sådana otroliga talanger på tennis så hamnade vi så klart i gruppen med stor utvecklingspotential (det låter bättre att kalla det så😉 ).

Lektionen var jätterolig och lärorik. Jag gick en kurs för ca tre år sedan tillsammans med Carolina och vi var duktiga och tränade en del den sommaren, men sedan kom vi helt av oss och jag kan erkänna att jag har glömt bort det mesta som jag lärde mig. Väl investerade pengar där ja, Sara!😉

Hur som helst så har vi i alla fall var sitt racket och ett gäng bollar så här ska spelar och tränas för fullt. Jag har redan en dag i veckan bokad med Fairyal där vi spelar (eller vad man nu ska kalla det på vår nivå) ca en timme. Blir vi inte bättre nu så vet jag inte vad jag ska göra…

Alla ni som kommer på besök kan räkna med minst en match under vistelsen!

Ytterligare rolig aspekt på tennisen är ju kläderna och för att vara så snygga som möjligt på planen och smälta in bland alla piffiga hemmafruar i området så måste vi ju nu ge oss ut och shoppa lite nya fräscha tenniskläder. Hehe…🙂

Leave a Reply

