Wohoooo, möbler in da house!

Så var våra saker äntligen här! Flyttgubbarna kom och ringde på dörren i går morse runt 8 och började sedan bära in grejer. Det tog dem ca 3,5 timmar att bli klar med allt, vilket jag tycker var rätt så snabbt med tanke på hur mycket saker vi har.🙂

De erbjöd sig även att packa upp sakerna, men där kände jag att min gräns gick. Jag vill inte ha någon svettig flyttgubbes händer på våra sängar, kläder och porslin, så jag tackade vänligt nej och sa att vi sköter det själva.😉 De var nog lika glada för det i och för sig då det sparade dem några timmars extra arbete.

Så när de gått var det bara att kavla upp ärmarna och sätta igång! Jag började att röja i gästrummet för att kunna göra plats för alla saker som skulle in där och sedan gav jag mig på köket. Det är helt otroligt hur mycket saker som ska in i ett kök! Nu har vi ju saker både från Mattias lägenhet i Zürich och från min i Göteborg och även om vi har varit noggranna med att inte ta med dubletter så är jag säker på att det blivit en del såna ändå. När Mattias kom hem på kvällen så satte vi ihop de saker där man behöver vara två personer – köksbordet, sängarna och sänggaveln. Envis som jag är så skulle jag säkert klara det själv, men jag fokuserade på köket till att börja med istället.😉

Vi fick ett skönt avbrott på kvällen då det var tennislektion igen. Den var jätterolig och mycket givande för oss båda då det känns att vi gör framsteg (även om de är små😉 ). Mattias fick till och med extra beröm från tränaren för sin killer backhand.🙂

Vardagsrummet då de första lådorna började komma in

Lappar med alla lådors innehåll

Lite lätt rörigt i köket…

Röra i vardagsrummet med en blandning av ouppackade och tomma, hopvikta kartonger. Skyddsplasten från flytten har fått ligga kvar tills vi är färdiga med all uppackning.

I dag ska jag fortsätta med uppackning av sakerna som kvarstår i köket (ca tre kartonger) och sedan blir det att ge sig på alla kartonger med kläder. De flesta är mina då Mattias redan tagit över i princip alla sina kläder under de vändor han var över hit innan vi flyttade på riktigt. Hinner jag få klart det så ger jag mig på gästrummet och fixar bland de saker som vi ställt in där. Det är ju lätt att det blir ett skräprum då det inte är där vi huvudsakligen bor, men väldigt snart börjar ju gästerna komma och då måste det vara ordning där inne.🙂

Leave a Reply

