Halvdöd ekorre och jättespindel

Igår var inte någon vara-vänlig-mot-djur-dag för mig. På morgonen så hade jag och Carolyn bestämt att vi skulle cykla runt Back Bay och att vi skulle ses vid 08.30. Sagt och gjort och vi började cykla på cykelbanan som går nära vattnet när det plötsligt kommer en söt liten ekorre springandes vid sidan om vägen.  Ååååh, så söt, sa vi båda och kände oss som om vi cyklade runt i ett paradis med solen skinande och fåglarna kvittrande. Sen från ingenstans kommer det en till (kamikaze-)ekorre springandes rakt mot mig och varken jag eller den lyckas veja så jag KÖR ÖVER DEN!!!! USCH!!! Jag har aldrig kört på ett djur i mitt liv när jag kör bil och så lyckas jag köra över en ekorre med min CYKEL!!! Den blev dock inte platt utan sprang iväg och gömde sig i någon buske så vi vet inte om den klarade sig eller ej. Carolyn försökte vara stöttande och sa att den nog bara fått en liten skråma, men jag KÖRDE JU ÖVER DEN!!! Jag tror inte att det bara blev en liten skråma… stackarn har nog halvt brutit ryggen eller nåt.

Jaja, då fick jag i alla fall upp pulsen i starten av vårt cykelpass.😉

När jag sedan kom hem och satt och åt frukost så kommer ett stort skräckinjagande djur gåendes på ryggen av stolen som står mitt emot mig – en stor spindel! Jag och Carolyn hade tidigare under cykelturen pratat om hur härligt det var här då det knappt är några småkryp, utan man ser bara lite små flugor ibland. Inga stora myggor som suger ur allt ens blod och lämnar hemska kliande märken, inga kackerlackor som kravlar runt inomhus, inga myror eller äckliga spindlar… trodde jag. Nu var det ju ingen tarantella, men den var faktiskt jättestor och det kändes verkligen läskigt att klämma ihjäl den med papper. Titta bara på monstret! Jag var till och med rädd att den skulle hoppa på mig när jag tog bilden.😀

Leave a Reply

