Måndagsgolf och ankungar

I dag var jag och spelade golf med Carolyne på en bana som heter Aliso Creek. Hon började spela för inte så länge sedan så hon önskar hålla sig till nio hål till att börja med och då var denna bana väldigt bra för den har bara nio hål! Den ligger i en dal som är omgärdad av höga berg och den har, som namnet skvallrar om, en å som går genom hela dalen och finns med på flertalet hål. Det var otroligt lummigt och grönt där och när vi kollade på hemsidan så stod det att man skulle se upp för hjortarna. Vi såg tre olika som skuttade runt på banan under vår runda och utöver det så kryllade det av fåglar och ekorrar. Det var nästa läskigt många ekorrar och efter min encounter med deras släkting förra veckan så börjar jag nästan känna mig lite förföljd av dem. Väntar bara på att någon kusin ska hoppa på mig och hämnas sin numera invalidiserade och rullstolsburne släkting.😉 När vi stod och väntade på att slå ut på ett av hålen så hade vi en kolibri surrandes ovanför våra huvuden. De är så söta och brummar så mysigt när de flyger omkring. Ett mindre trevligt djur som vi blev varse om var skallerormar. När jag slog ut på ett av hålen så landade jag vid den högra kanten och på väg till min boll så såg vi denna skylt…😮

Golfrundan var i alla fall väldigt härlig! Spelet var ok, men det vägdes upp av omgivningen och sällskapet.🙂

På tal om djur så måste jag berätta om en mindre trevlig händelse i em när jag var utanför en stormarknad och hade handlat. Jag höll på att lasta in saker i bagaget och såg då att en man stod bredvid bilen och tittade på sin telefon. Väl inne i bilen så såg jag att han filmade en jättesöt liten ankfamilj med en mamma och ca 8 ankungar. De vaggade sakta framåt över parkeringsplatsen och såg något malplacerade ut där. Dock väldigt söta och flertalet personer hade stannat upp runt omkring och tittade på dem. När de sedan hade kommit fram till en av öppningarna på sidan, där bilar kör in, så kommer en kvinna i en stor SUV och bara brummar rätt över dem och sen kör vidare utan att bry sig!!!! Som tur var så träffades inte alla, men ca tre stycken av ungarna gick nog tyvärr åt.😦 Usch, det var så hemskt att se dem platta på marken och även mamman som var tvungen att gå vidare med de kvarvarande ungarna. Det var med tungt hjärta som jag åkte därifrån…😦😦

Leave a Reply

