Lördagsgolf på Strawberry Farms

I dag var vi uppe riktigt tidigt då vi skulle spela golf med Carolyn och Brian på Strawberry Farms, en banan som ligger ca 20 min från där vi bor. Strawberry Farms… det låter så fint tycker jag!🙂

Vi hade utslagstid 07.10 så det var bara att ställa klockan på 05.30 och masa oss upp. Väl där så var det inga problem att hålla sig vaken då banan var jättefin och vi hade en mycket trevlig runda! Mattias spelade jättebra och för mig var det (som oftast😦 ) upp och ner – vissa hål bra och andra mindre bra. Undrar just när jag ska börja bli mer jämn i mitt spel? Carolyne, som börjat relativt nyss, sa att hon har hjälpts väldigt mycket av att hon går på yoga då hon tack vare det har bättre kontroll på sin kropp och sina rörelser. Då det inte kan bli sämre av det så har jag bestämt mig för att testa också! Jag har aldrig fastnat riktigt för yoga, men nu har jag ju ytterligare en anledning (förutom själva träningen) att utöva det.🙂

När vi innan rundan höll på att packa ur bagarna ur bilen så skulle Mattias stoppa in några saker i ett av facken på sin bag och hittade då nedan f.d. banan. Haha! Den har nog legat där sedan Sydafrikasemestern i januari i år och var lätt mumifierad nu.😀

Morgonen var rätt så blåsig och då vinden kom från havet så var det relativt kyligt. Temperaturen låg runt ca 17 grader, men när solen kom fram så blev det genast skönare. Här ser vi dock lätt frusna ut båda två.🙂

Ute på banan sprang det omkring en massa små söta kaniner som påminner om rabbisar som man ser på Gotland. Vid ett utslag så satt en av dem helt orädd och tittade på mig medan Mattias och Brian slog ut. Så söt!🙂

2 thoughts on “Lördagsgolf på Strawberry Farms

Leave a Reply

