Yoga in the park

I morse följde jag med Carolyne och Fairyal på yoga i Laguna Beach som ligger strax söder om Newport Beach. Yogaklassen heter Yoga in the Park och hålls utomhus av en man vid namn Carl som ger klasser fem dagar i veckan, helt gratis! Han önskar enbart ett frivilligt bidrag till Himalayan Children’s Fund som han stödjer i sitt arbete. Passet hålls ute på en udde alldeles vid havet så under träningen hör man havets brus i bakgrunden och känner vinden svalka när man anstränger sig i diverse övningar. Helt fantastiskt!

Han var väldigt duktig som instruktör och jag, som inte tränat yoga på många år, hade lätt för att följa med i övningarna. Dock var de inte lätta, utan väldigt ansträngande och utformade mer som ett rejält träningspass än vanlig yoga (enligt de jag var där med som vet lite mer om ämnet än jag🙂 ). Så där, mitt bland vajande palmer och med havet bakom oss genomförde vi ett intensivt pass på ca 1,5 timme medan solen började titta fram ur morgondiset. Underbart!

Anledningen till att jag testar yoga igen är för att Carolyne sa att hon hade hjälpts mycket i golfen av den styrka i överkroppen som hon byggt upp under yogapassen. Jag kan ärligt säga att jag föredrar pass med mer fart där man har lite mer omväxling på övningarna, men jag ska ge det här en ärlig chans och hoppas att jag kommer att gilla det på riktigt. Det enda som oroar mig dock är att jag ska få problem med mina handleder igen, vilket ju gjorde att jag inte kunde spela golf alls i höstas. Man spenderar en hel del tid på händerna i yoga och det blir ett ordentligt tryck på dem, så risken finns och jag kände av det lite grann under dagens pass. Men så länge det inte blir värre så ska jag köra på! Om inte annat för den fantastiska omgivningen som ger en ordentlig energikick för själen.🙂

Malin N, detta måste vi bara göra när du är här!

Instruktören Carl på bild och runt omkring honom lägger deltagarna ut sina mattor vid passet.

One thought on “Yoga in the park

Leave a Reply

