Härliga juni!

Juni månad kommer vara en mycket rolig månad för oss då vi får flera besök och ska ut på resa!

Det första besöket är Lars, kompis till Mattias, som kommer nu på torsdag. Han är i Atlanta under veckan med jobbet och flyger sedan hit på torsdag em när han är klar och stannar till söndag. Vi ser väldigt mycket fram emot att han kommer och har redan flera saker inplanerade – det blir diverse middagar och så självklart golf!🙂 Mattias ska vara ledig på fredag och så ska vi åka söderut mot San Diego och spela golf på någon bana där. Sen på lördag blir det troligtvis golf närmare Newport Beach och eventuellt även en tur upp till LA, ifall Lars gärna vill det.

På torsdag landar även min bror Fredrik och hans fru Ana i San Francisco där de börjar sin tre veckor långa sydvästra USA-turne. De ska först utforska SF och Yosemite National Park för att sedan flyga ner till Las Vegas där de spenderar ett par dagar och sedan ger sig vidare med bil genom Grand Canyon och några andra nationalparker. Slutligen flyger de ner till oss i Newport Beach där de stannar den sista veckan. Det ska verkligen bli superroligt att ha dem här och få visa dem runt! Den landar på lördag kväll och på söndag ska vi åka upp till först Santa Monica och Venice, för att sedan äta lunch i Malibu och sedan på vägen neråt åka förbi Hollywood och Rodeo Drive. På måndagen blir det Universal Studios hela dagen och sedan har vi inte bokat något mer, utan vi tar det lite som det kommer och ser vad vi känner för att göra. De flyger sedan hem till München igen på fredagen. Tiden kommer gå så fort bara…😦

Mellan dessa besök så ska jag och Mattias åka till San Francisco! Mattias ska dit i jobbet måndag till onsdag (18-20) så vi passar på att åka upp redan på lördag morgon och så stannar jag hela tiden till onsdag. Vi har alltså hela helgen tillsammans och sedan kvällarna måndag och tisdag. Jag har redan börjat lista saker som vi måste se och göra där, men är det någon som har något bra tips så får ni gärna maila mig med det. Det ska bli jättekul att få komma tillbaka till SF som jag bara fick en kort försmak på 2008 när jag var ute på en site inspection turné runt hela jorden för gamla jobbet. Då mellanlandade jag i SF när jag skulle flyga från San Paolo till Sydney (galet lång resa!) och bokade resan så att jag skulle ha en hel dag i SF så att jag skulle hinna shoppa också. Hehe!😀 Jag hann då inte se så mycket av staden, men det lilla jag såg och upplevde gav mig en väldigt positiv bild och definitivt mersmak. Och nu är det snart dags! Längtar!🙂

Golden Gate

Viktorianska hus

Spårvagnar

Leave a Reply

