Bakdag!

I dag har jag premiärkört min födelsedagspresent och nya kökshjälp och den skötte sig mycket bra! Jag började med att göra det brödet som jag skrivit om tidigare och det var ju så mycket enklare att bara hälla ner alla ingredienser i en bunke och låta maskinen göra jobbet än att stå och röra i det själv.🙂

Efter brödet så gjorde jag om de chokladbiscotti som jag gjort förrförra veckan och som misslyckats pga att jag och ugnen inte är helt bästa vänner. Den är lite lurig med inställningarna och pga ett missförstånd (jag skyller så klart på ugnen!) så blev de brända när de skulle torkas. Ugnen hade inte ställt ner sig till 120 grader utan stod kvar på 200, vilket gjorde att biscottin blev alldeles svart. Buhu! Jag hade så sett fram emot dem.😦

Hur som helst så var det nya tag i dag och jag gjorde som jag skulle och trodde även ugnen gjorde det, men av någon anledning så blev de brända under istället! Suck! Turligt nog så är var jag uppfinningsrik och tog osthyveln (kan användas till mycket!) och hyvlade bort det lager som blivit bränt och vips så var de som nya. Dock var detta en utsvävning som tog en del tid, men för att inte behöva göra om ytterligare en sats så fick jag bara gilla läget och göra det. De blev dock bra sen och smakar väldigt gott!🙂 Det är perfekt att ha biscotti hemma om man får besök och vill bjuda på något litet, eller om man själv vill ha något litet gott till te eller kaffe.🙂

Efter biscottin så bakade jag Marshmallow Crispy Brownies från ett recept jag hittade på nätet. De ska stå kallt innan man skär dem, så jag har inte kunnat göra det ännu, utan det blir i morgon. Då kommer bilder också, men tills dess kan jag lägga upp en bild på hur härligt det såg ut när kakan kom ut från ugnen med smälta marshmallows på. Efter det så la jag på ett lager av chokladindränkta rispuffar och nu ska det stå i kylen under natten. Jag tror de blir jättegoda och jag ska frysa in dem snarast för att vi inte ska moffa i oss alla själva direkt.😀

Leave a Reply

