Lars på besök

Det har varit lite dåligt med inlägg i helgen, men det är bara för att vi har haft besök och det har varit full fräs hela helgen! Lars var här mellan torsdag och söndag och det började med att vi hämtade honom vid 19-tiden från John Wayne Airport som ligger ca 15 min från där vi bor. Vi åkte sedan hem och lämnade av hans saker, killarna tog sig en efterlängtad öl och sen åkte vi till Crow Bar och åt middag – Crow Burger with sweet potato fries – mmmmm! Det blev en relativt tidig kväll då vi skulle upp vid kl 06 för att spela golf på fredagen.

Sagt och gjort, så slog vi ut vid 08.48 på Talega Golf Course ca 45 min söder om Newport Beach. Det var en trevlig, men utmanande bana med väldigt mycket bunkrar. På de första nio hålen var jag nog nere i minst en bunker per hål! Haha! Sen gick det bättre på de resterande hålen. Vi tog en snabb lunch på golfklubben innan vi körde neråt mot San Diego till en stad som heter Carlsbad där det finns ett stort outletområde med massor av butiker. Där blev det en hel del shopping för Lars medan jag och Mattias, som varit där tidigare, bara köpte två örngott. Vi kände oss så duktiga!😀

18:e hålet

Fredag kväll blev det grillning hemma på terassen och sedan på lördag så åt vi en lång god frukost innan vi begav oss ner på Balboa Island där vi först promenerade omkring och tittade på ön, samt köpte frozen banana för att sedan ta båten över till Balboa Peninsula. Där promenerade vi ner till stranden och ut på en av pirerna som ligger längs med strandremsan. Solen sken och det var en massa folk överallt – härligt!

Ett glatt gäng på båten över till Balboa Peninsula🙂

Utsikt från piren åt ett håll…

… och åt andra hållet!

Efter allt promenerande så blev vi törstiga och hittade en uteservering där vi beställde in Raspberry Mojitos och slöade en stund. Härligt!

På lördag kväll så hade vi bjudit in Sara (den svenska tjejen som vi lärt känna här) på bbq. Vi hade en mycket trevlig kväll, först hemma på terassen och sedan gick vi ut till ett ställe som heter The Cannery som ligger på Peninsula. Det var ett mycket trevligt ställe för drinkar som nog är bra att äta middag på också. Vi får testa det en annan gång.🙂

Söndag morgon var lite trögare för speciellt Mattias och Lars (undrar varför…? ;)) så vi åt en lång, god frukost innan jag hade tennislektion vid kl 11. Efter det blev det en slö eftermiddag vid poolen för alla tre där vi drack våra smarriga hemmagjorda frappuccinos och åt de Crispy Marsmallow Brownies jag gjorde förra veckan. Såååå goda! Killarna fick sedan lite energi och spelade tennis innan vi åt middag och körde Lars till flygplatsen vid kl 18. En kort och intensiv, men mycket trevlig helg var till ända!