Besök från familjen och midsommarsmörgåstårta

I går kom min goa bror och hans fru Ana hit till oss. De har varit på rundtur i Kalifornien de senaste två veckorna och ska spendera den sista veckan med oss i Newport Beach. De landade i går kväll på John Wayne Airport ca 15 min från där vi bor. Jag hade tidigare under dagen gjort en smörgåstårta för att fira en lite sen midsommar med dem så efter att vi kommit till lägenheten och slappat lite så satte vi oss till bords och högg in på smörgåstårtan. Den blev supergod och jag känner mig väldigt stolt över den! Till och med Ana (spanjorska) som var lite skeptisk till den till en början tog om flera gånger, så till slut hade hela smörgåstårtan gått åt. Till det drack vi bubbel för att fira att de var här hos oss!🙂

I dag så har vi varit runt LA och kollat in Hollywood med alla stjärnor i gatan, fikat i West Hollywood, gått längs Rodeo Drive, kört längs Santa Monica Beach, strosat längs Venice Beach och ätit lunch i Malibu på ett ställe där rummet där man äter hänger ut över havet med en fantastisk utsikt. En mycket härlig dag! I kväll blir det grillning hemma på terassen och sen i säng relativt tidigt då vi ska till Universal Studios i morgon.

Smörgåstårtan var en blandning av tre recept som jag hittat på nätet som jag byggde ihop till min alldeles egna smarriga rätt. Väl värd att prova!

Smörgåstårta a la Sara

Till ca 6 hungriga eller 10 normalt hungriga personer🙂

Ett gäng skivor formfranska utan kanter (kanske 15-20 beroende på storleken på dem)

Fyllning 1
1,5 dl lättmajonnäs
2 dl lätt crème fraiche
150 g rökt lax i små tärningar
150 g skalade räkor i fina bitar
3 msk hackad dill

Fyllning 2
1 dl lättmajonnäs
1 dl lätt crème fraiche
1 burk tonfisk
1 msk chilisås
1 msk svensk senap
1 msk hackad dill
2 hårdkokta hackade ägg

Garnering
2 dl crème fraiche
1 dl majonnäs
1 msk pressad citron
Vindruvor (de röda blev väldigt goda tillsammans med innehållet i smörgåstårtan då de är relativt söta i smaken)
Ägg
Räkor
Några skivor rökt lax (jag hade inte det, men det är nog gott också)
Dill
Rom
Citronskivor
Svart stenbitsrom

One thought on “Besök från familjen och midsommarsmörgåstårta

  1. Pingback: Styrelsemöte och köttbullar | OC living by: Sara

Leave a Reply

