Lat söndag på stranden

I dag så har vi haft en skön dag på stranden i Corona del Mar och bara slappat medan solen sken från en härligt klarblå himmel. Vi tog med oss varsin bok och lite gott att äta och låg där hela eftermiddagen och njöt! Det var ca 23 grader ute så helt perfekt värme för att ligga på stranden.

Vattnet är fortfarande rätt så kallt (ca 18 grader) så jag badade bara en gång, medan Mattias var mycket modigare och badade flera gånger under dagen. Vi hoppade i direkt när vi kom fram efter att ha blivit varma av att cyklat till stranden. Iom att det var så kallt så gick vi försiktigt och långsamt i och när jag äntligen fått mod att gå lite längre så kommer helt plötsligt en jättevåg och välter omkull mig. Jag flyger som en vante i vattnet och blir så klart snabbt blöt och bikinin sitter inte där den ska när jag väl kommer på fötter igen. Hahaha!😀

Under tiden vi ligger på stranden så flyger det förbi små flygplan med reklam på en stor skylt bakom med jämna mellanrum, men helt plötsligt så dyker det upp något som jag aldrig sett tidigare – ett (eller flera?) plan som skriver bokstäver med sin rök i små puffar! Jag fick inte plats med allt på en bild, men här ser man delar av det som var reklam för en app som de ville att man skulle ladda ner. Download the meetme app or else… stog det.🙂

Leave a Reply

