Golf, tomater och krånglande ytterdörr

Den senaste veckan har det blivit en massa golf för min del! I måndags, tisdags och fredags spelade jag med min japanska granne Haruko samt några fler och sedan i går så spelade jag och Mattias. Vi testade en ny bana som jag inte spelat på tidigare – Costa Mesa Golf and Country Club. Den ligger väldigt nära oss, bara 20 minuter bort, och har 36 hål så man kan välja mellan två banor – Mesa Linda eller Los Lagos.

I fredags spelade jag Mesa Linda med Haruko och en annan granne och i går så spelade jag och Mattias Los Lagos. De var båda roliga och utmanande så vi kommer definitivt spela där igen. Det enda som var lite segt var att det var väldigt mycket folk på banan så vi fick vänta på varje hål. Det verkar vara mycket populära banor, så jag antar att man får räkna med det, speciellt på helgerna. Sen kollar de inte hcp på de som spelar så det verkar som om vilket blåbär som helst kan spela där och det gör ju att det tar mer tid. Tur att jag är sånt proffs!😉

Till veckan ska vi spela golf flera dagar igen, så jag kämpar på för fullt för att bli bättre.🙂

Vår tomatodling på terassen börjar verkligen ta sig nu och vi äter tomater från den ena plantan flera gånger i veckan. Så härligt! Den andra plantan med gula pärontomater börjar också ta sig, men inte alls som den med röda körsbärstomater. Jag tog en bild på den också i dag, men bilden blev tyvärr suddig så jag får lägga upp en i morgon i stället.🙂

I fm när Mattias skulle gå till gymmet så ropade han till mig att något var fel med dörren, han kunde inte stänga den efter sig. Dörren såg skev ut och det verkade som om den svällt under natten – konstigt, men det var det mest logiska vi kunde tänkta oss för vi kollade om något hade fastnat någonstans och testade en massa olika lägen, men inget verkade fungera. Den gick varken att stänga och låsa helt enkelt. Som tur är så behöver vi bara ringa de som sköter underhållet av huset vi bor i så kommer de och fixar vad det än är som inte fungerar. Sagt och gjort så kom en kille och tittade på dörren och han började skruva och greja utan att lyckas fixa det. Han återkom dock senare och testade fler saker och hittade till slut vad som hänt – en av låskolvarna hade på något sätt lossnat lite från sitt fäste och skjutits ut en lite bit så att dörren stöp i det och därmed inte gick att stänga. Slutet gott allting gott!🙂

I väntan på att få dörren fixad så la oss på terassen och slöade i solen några timmar och självklart så gjorde vi våra hemmagjorda mocha fappuchinos. Vi börjar bli riktiga proffs på dem nu.😀 Yummie!

Leave a Reply

