Newport Beach polisbil

Vi ser med jämna mellanrum polisbilar när vi är ute och kör och jag tänker då alltid att de ser ut som om de var tagna från en film.😀

Newport Beach har en egen polisstyrka som har sin egen logga på sidan av bilen och den är gjord med tonade blå färger för att efterlikna havet (antar jag) och jag tror det är det som gör att den ser liksom på låtsas ut. Det känns inte riktigt som om man kan ta dem på allvar med den där loggan på sidan. Jag skulle dock bli väldigt nervös om jag blev stoppad av en! Haha!

I princip alla polisbilar i USA verkar se likadana ut – långa med svart huv och bakdel, mittpartiet i vitt, ljusen på taket och galler i baksätet – precis som vi är vana att se dem på film.🙂

Leave a Reply

