OH NO!!! Tomatslakt på terassen!

I förmiddags när jag tittade ut på terassen så såg en av tomatplantorna inte ut som den gjorde dagen innan – den hade nästan inga tomater på grenarna! I går så var det säkert tjugofem stycken som var i princip färdiga att skördas, men jag tänkte låta dem sitta en dag till för att de skulle bli så där härligt solmogna och att vi skulle äta dem till vår stora helgfrukost på lördag.

Tji fick jag!

När jag gick ut på terassen så såg jag till min förtvivlan att nästan alla tomater som var röda och mogna var borta, bara typ 5 stycken sitter kvar.😦

De som var borta återfanns slaktade på golvet en bit bort och i botten på krukan. Några fåglar verkar ha haft en riktig festmiddag där ute och lämnat efter sig en massa stök. Jag kan ta att det emellanåt sitter någon liten fågel på vårt räcke och lämnar lite spår efter sig under natten, men inte att de också tar tomaterna! Morr!

Snyft, våra fina tomater är borta!😦 Hoppas fåglarna får ordenlig magknip av tomaterna! Ha!

Före attacken (bild tagen i måndags):

Efter attacken:

Leave a Reply

