Träning, träning, träning!

Det blir en hel del träning för min del nu när jag har all denna fritid att roa mig på.🙂

En vanlig vecka ser ungefär ut så här:

  • Måndag – kl 8 tennis 2 h; em golf 9 hål 2,5 h
  • Tisdag – kl 7.15 core et barre 1 h; promenad 30 min; golf 2,5 h på em eller tennis 1 h på kvällen
  • Onsdag – kl 8 tennis 2 h; kl 19 tennislektion 1 h
  • Torsdag – kl 7.15 core et barre 1 h; promenad 30 min; alt promenad 1 h
  • Fredag – kl 8 tennis 2 h; em golf 18 hål 4,5 h
  • Lördag – kl 9 promenad/cykling 1 h; alt. golf 18 hål 4,5 h på em
  • Söndag – vilodag alt. tennis/promenad/cykling 1 h eller golf 4,5 h

Inte för att klaga på värmen och solen, men det har börjat bli mycket varmare på morgnarna nu så det som tidigare var en skön temperatur (ca 17-18 C) att motionera i vid ca 9-tiden är nu 20-23 C och strålande, varm sol. Puh! Solskyddskrämen fungerar som ett andra skinn för mig numera.😀 När jag spelade golf i em så var det 28 C, vilket känns en del när man är på banan. Puh igen!

Det är dock underbart att ha all denna tid till att träna och ta hand om sig själv! Jag känner mig väldigt lyckligt lottad att ha denna möjlighet. Även när jag börjar jobba kommer det vara så mycket enklare att träna då vi har allt så nära – gym, pool, tennisbanor, strand, cykelrutt, golfbanor, mm.

Mattias tränar också betydligt mer än på länge och är mycket glad över att ha kommit igång ordentligt. Båda två mår vi så mycket bättre av regelbunden träning samt ordentlig kost som jag, tack vare all fritid och tillgång till alla härliga råvaror, har möjlighet att laga till oss varje dag.

Det är ju med viss kluvenhet som jag kommer ge mig in i arbetslivet i höst. En del av mig älskar att ha all denna tid att ta hand om mig själv och hemmet, medan den andra delen börjar längta ordentligt efter den intellektuella stimulans som ett jobb innebär.

Dock är jag inte där ännu då jag fortfarande väntar på mina jobbpapper, så än så länge njuter jag för fullt!😀

Leave a Reply

