Back home in La La Land!

Nu är jag hemma i soliga SoCal igen!

Sorry, det har verkligen inte blivit mycket bloggande de senaste två veckorna, men nu är jag tillbaka till fast internet igen så nu ska det bli mer poster!😀

Resan hem gick bra och det kändes skönt att lämna Göteborg precis när staden visade sig från sin bästa sida – ösregn! Det formligen forsade nerför rutorna vid gaten på Landvetter i går när jag klev på planet så solen och värmen i Kalifornien kändes väldigt lockande.

Jag var inte trött under flighten, utan satt först och läste i ca fyra timmar, kollade på en film i två timmar och efter det, när det bara kvarstod fem och en halv timme (!!!), så tittade jag på Mad Men på min iPad ända fram till vi landade. Planet landade sedan i tid och det var mycket folk på flygplatsen så det tog en bra stund att ta sig igenom immigrations- och bagagegränskontrollen. Mattias väntade sedan på mig vid flygplatsen och vi körde hemåt i eftermiddagstrafiken, vilken inte var så tjock som vi väntat oss med tanke på tiden på dygnet (runt kl 17 när den är som värst).

Väl hemma så åt vi och sen lyckades jag faktiskt hålla mig vaken till strax efter 20, vilket var fantastiskt med tanke på att jag inte sovit något alls på planet! Vi kollade på tv och jag somnade (så klart!) på Mattias i soffan och efter en timme där så kravlade jag mig in till sängen i stället. Klockan var då 06 på morgonen i Sverige, så det var verkligen inte konstigt att jag var trött! Jag lyckades sen faktiskt sova hela natten igenom, med bara några små uppvaknanden, så det ska nog gå ganska bra att komma in i tidszonen tror jag.

I dag ska jag packa upp alla mina saker, tvätta all smutstvätt och även prata med mina vänner här och se hur deras senaste tre veckor varit. Mer detaljer om vår semester i Sverige kommer inom kort…🙂

Vad väljer man…😉

Leave a Reply

