Brudklänningar – en omöjlighet?

När jag var själv i Göteborg den sista veckan av semestern i Sverige så hann jag även med att titta på lite brudklänningar. Utbudet var tyvärr inte alls tillfredsställande då de två butikerna som jag gick till var utplockade pga att det är slutet på bröllopssäsongen. Då det var första gången jag provar klänningar så började jag med lite olika modeller för att få ett hum om vad som passar mig och vad jag ska undvika.

Det blev inte mycket tydligare efter den provningen då det. som sagt, var rätt så utplockat. Därför så gav jag mig ut på jakt här i OC i dag tillsammans med Carolyne, som blev överlycklig när jag frågade henne om hon ville åka med. Hon och Brian gifte sig för två år sedan så hon vet hur jakten på den perfekta klänningen är och hur svårt det kan vara att hitta den.

Skillnaden mot Sverige är att här måste man boka tid för att prova klänningar. Jag tycker det är bra för då vet man att man får all den hjälp man behöver med en person som ägnar kunden all sin uppmärksamhet.🙂 Först får man ge dem sina kontaktuppgifter, sen frågar de ut en gällande vilken klänning man tänkt sig, vilken modell, med eller utan spets, osv osv. Sen går de igenom affärens utbud och samlar på sig en massa klänningar att prova och tar in dem i en stor provhytt med jättestora speglar, ett litet podium att stå på och så bekväma stolar för medföljande som ska tycka till.

Efter att vi varit i fyra olika affärer i dag och jag provat säkert 30 olika klänningar, så kan jag inte säga att jag är mycket klokare. Utbudet här reflekterar verkligen inte vad jag vill ha – det mesta är stort, fluffigt, puffigt, marängigt, har en massa pärlor och och rysch-pysch och helt enkelt väldigt osmakligt! Jag fattar inte att någon skulle vilja ta på sig något så fult och medvetet göra så att hon ser ut som en stor gräddbakelse. Det måste vara jag som är avvikande när 95% av alla affärers utbud ser ut på ett visst sätt.😉

Jag har turligt nog inte provat mig igenom alla butiker här i OC ännu så än finns det hopp!😀

Jakten fortsätter…

2 thoughts on “Brudklänningar – en omöjlighet?

  1. Åh vad spännande Sara! Vad härligt att du har det framför dig och att ni redan har fått flera saker bestämda och bokade. Du kommer garanterat att bli jättevacker oavsett klänning. Allt klär en skönhet, du vet. Kram från Mölnda och familjen Hedlund!🙂

Leave a Reply

