Bröllopsinbjudningar – också en omöjlighet?!

Jag har i princip sedan vi bokade datumet för bröllopet suttit och letat bland olika bröllopsinbjudningar på nätet. Det är en djungel! I Sverige så kan man mer eller mindre ha grepp om de sidor som finns och som är intressanta, men här i USA så verkar de aldrig ta slut. Jag tittar på en och hittar länkar vidare till någon annan där jag sedan hittar länkar till en tredje och så håller det på. Min dator kraschar nog snart pga alla flikar jag har öppna i browsern!😀

Utbudet är som sagt enormt och så är även variationen på smaker hos de som säljer (och köper) dessa. Jag försöker screena bort de fulaste och mest frånstötande, men trots det så dyker de upp överallt – precis som klänningarna! Det är bara att inse att vi svenskar har en helt annan smak än amerikanerna… i allt! Det finns dock en väldig massa olika DIY (do it yourself) sidor där man kan köpa blanka kort och sedan fixa till dem själv, vilket börjar kännas mer och mer som alternativet för oss. Även Mattias har kollat en del, men med samma uppgivna resultat som jag fått.

I helgen så var vi i alla fall och tittade i en affär som jag först hittat på nätet och som senare visade sig ha en butik vid South Coast Plaza i närheten av oss. Den heter Paper Source och har en massa olika papper, kuvert, kort, band, stämplar, snören, lull lull och en oändligt massa mer saker till scrap booking och sånt. De hade även en massa pärmar med förslag på olika inbjudningar där man i detalj får veta vilka material, färger mm som de använt sig av. Alltså himmelriket för oss!

De har till och med en DIY Wedding Invitation Workshop som jag så klart signade upp mig på! Den hålls nästa lördag den 8 september, så perfekt timing för mig. Mattias var dock inte så intresserad av att gå på den. Undrar just varför?😉

När jag stod i kassan och skulle betala för kursen så började golvet gunga – en jordbävning! Dock bara en kort stund och ingen annan verkade bry sig nämnvärt så jag bara låtsades som ingenting och fortsatte att betala. Det är dock en väldigt konstig känsla när marken rör sig under en. Man börjar fundera på om man är yr eller om det verkligen händer på riktigt.

Paper Source har otroligt mycket att erbjuda, men så kostar de en del också, så det blir bra att skaffa inspiration därifrån och kanske köpa valda delar från dem. Dock kommer jag beställa mycket från nätet där det är lite mer konkurrenskraftigt och om man bara orkar och har tid (check!😀 ) så kan man göra väldigt mycket själv till ett väldigt mycket lägre pris.

Bröllopsinbjudningar – to be continued…

Leave a Reply

