Första helgen tillbaka i SoCal

Förutom jakten på inbjudningskort så hade vi en relativt lugn och skön helg. Jag led fortfarande av sviterna från mitt jetlag – inte så farligt, men jag har däckat i soffan runt 21 varje dag i veckan så när vi i fredags var bjudna hem till Joe och Fairyal på middag så fick jag hälla i mig en Cafe Mocha innan vi gick dit för att definitivt hålla mig vaken. Det är nog fördelen med att egentligen inte dricka kaffe (eller i mitt fall varm choklad med lite kaffe i), man påverkas väldigt mycket lättare och effekten blir desto större.🙂

De bjöd på en fantastiskt god middag bestående av totalt fem rätter med tillhörande champagne och vin. Mitt i middagen när klockan började närma sig 21-strecket så tackade glatt sydamerikanerna för kaffekicken jag fått och fortsatte nöjd att äta och dricka.🙂 Runt midnatt så promenerade jag och Mattias hemåt, glada, oerhört mätta och smårunda under fötterna. Den natten sov vi båda väldigt gott!

I lördags, efter en lång härlig frukost på terassen och några timmar vid poolen, så gav vi oss iväg för att uträtta lite ärenden och även leta efter en bra korg till vår stora fula tv-box som vi tyvärr måste ha för att kunna se på tv. Inne på Crate & Barrel så hittade vi en korg som vi hoppades skulle passa och som vi köpte med oss. När vi sedan var på South Coast Plaza så ringde Anders (en vän/kollega från Nobel som är här och jobbar i en vecka) och sa att han gjort klart sina shoppingärenden för dagen och gärna ville komma ut till oss. Han, stackaren, bor på hotell inne i Yorba Linda där Nobel har kontoret, vilket är en liten håla som är väldigt varm och där det inte finns så mycket att göra om dagarna. Vi mötte upp honom vid SCP och åkte sedan hemåt till vår lägenhet där det blev hamburgergrillning på terassen. Yummie!

I söndags så blev det ännu en slö morgon med en lång frukost innan vi åkte iväg på inbjudningskortsjakten. Det visade sig ta en hel del tid, så efter det så hann vi inte mer än att åka och handla mat och tanka innan det var dags att äta middag hemma. När jag tänker efter så var det nog i själva verket så att vi tog en lite väl lång sovmorgon och åt en lite väl lång frukost och slöade lite väl länge innan vi kom iväg hemifrån så därför gick halva dagen bara till det. Hihi, helger är underbara!😉

Tv-boxkorgen passade väldigt bra och resultatet blev riktigt fint när Mattias gjort klart allt det i söndags. Nu slipper vi sitta och titta på en massa kablar som ligger huller om buller på golvet under tv:n. Vi har letat länge, men då väggen där tv:n sitter är precis där vi går förbi hela tiden så har det varit svårt att hitta en möbel som passar och inte sticker ut för mycket. Mattias kom då på att vi kanske skulle köpa en korg istället, vilket visade sig vara en mycket bra idé som vi nu är väldigt nöjda med! Vi har fortfarande den långa kabeln som går der från tv:n kvar att gömma på något vis, men den är verkligen ett mindre problem jämfört med hur det såg ut innan.

Leave a Reply

