Brudklänningar – part two and three

Så, nu har jag varit och kollat på klänningar två dagar förra vecka också. I tisdags så var Carolyne med mig och jag hade bokat upp tider hos några olika butiker. Man måste som sagt göra det för att de ska hinna ha tid att hjälpa en på rätt sätt.

Den första butiken vi åkte till ligger alldeles i närheten av där vi bor, i Corona del Mar och är rätt så liten, men det visade sig att de hade (otroligt nog!) två klänningar som jag faktiskt gillade väldigt mycket. Helt olika i stil, men väldigt vackra och inte alls fulla av en massa fluffkrullryschkrams som nästan alla klänningar här har.

Tjejen i butiken var jättegullig och hjälpsam, så dit ska jag definitivt åka tillbaka. Vill ju visa Mattias klänningarna också så han får tycka till lite grann.

När jag sa det i en butik vi var till förra veckan så fick jag evil eye från butikskvinnan som inte alls kunde förstå varför den blivande mannen ska vara inblandad och se brudklänningen innan vigseln. Jag försökte förklara att vi inte är sååå traditionella (även om vi faktiskt inte bodde ihop på riktigt innan vi förlovade oss!), och att det inte gör något om han ser den innan. Hmpf, var det enda svar jag fick på det – HAHA!

Vi var sedan till en annan där jag fick en rätt så negativ billig-känsla av hela butiken. Tjejen som hjälpte mig där var också jättegullig, men när jag av ca 300 st endast hittar en klänning som är sådär och sedan blir tilltalad av butikschefen som säger “I can see that you loved the dress, you were glowing when you had it on!” då känns det verkligen inte genuint utan bara något som de säger, för jag lös VERKLIGEN inte av den klänningen, det enda som kunde ha lyst var mitt missnöje…

Skam den som ger sig! Vi åkte förbi en annan affär där det på deras hemsida inte stått något om att man måste boka. När vi sedan kom dit så var det helt stängt och i fönstret satt en skylt där det stod By Appointment Only – tack för det hemsidan! Jaja, jag får boka en tid och åka dit en annan dag istället. Det som var bra med det stället var att de både säljer klänningar och syr upp så om jag inte skulle hitta min drömklänning någonstans till ett vettigt pris så kan jag alltid sy upp den någonstans.

I torsdags fick jag tid hos en annan brudklädesbutik här i Corona del Mar, men då Carolyne var bokad på em så fick jag gå dit själv och kolla. Det visade sig vara en butik där de syr upp klänningarna själva efter kundens önskemål, men baserat på existerande modeller, så lite som en skräddare fast inte helt. Jag hittade en klänning som var ok, men kände mig inte helt nöjd med den så jag sa att jag skulle återkomma.

I lördags tog jag sedan med Mattias till den butik som jag och Carolyn var till i tisdags och visade honom de två klänningar som jag gillade bäst där. Jag hade tidigare nämnt en av dem och ungefär hur den såg ut, vilket inte direkt hade fått honom att hoppa av glädje. Det var samma känsla som jag hade haft gällande den sortens klänning när jag började titta, men efter att ha provat den så gillade jag den verkligen. Detsamma hände för Mattias! När han såg den på mig så ändrade han helt uppfattning och nu är den även hans favorit!😀

Denna vecka återstår ett besök hos stället som var stängt, så efter det ska jag nog ha bestämt mig…

… spännande!😀

Leave a Reply

