Brudklänning – part four (börjar bli tjatigt det här…;D )

Så, nu har jag alltså kommit till mitt fjärde inlägg om klänningar. Puh!

I tisdags fick jag äntligen tag i sömmerskan som jag sökt i förra veckan och jag förklarade för henne vad jag ville ha samt att jag inte var intresserad av att betala 4500 USD för en klänning, utan jag sa att i Sverige kan man minsann hitta en väldigt fin klänning av bra kvalitet för mellan 1000-1500 USD så det var där jag önskade hamna i pris (fortfarande hutlöst för något man bär en dag, men men…). Kvinnan som jag pratade med verkade väldigt trevlig och seriös, så jag bokade ett möte med henne på lördag och ska då förhoppningsvis även ta mått och lägga order på min klänning.

Skulle det vara så att jag inte känner mig nöjd med henne så har jag nu allvarligt funderat på att åka hem till Sverige och få en uppsydd där, även om det så klart är mycket mer omständligt än vad det är här då jag har sömmerskan bara ca 10 min bort.

Jag förstår att många är nyfikna på hur klänningen ska se ut, men det tänker jag faktiskt inte berätta utan det får bli en överraskning på bröllopet. Mattias är den enda som får se den innan.🙂

Istället tänkte jag att jag skulle ge er ett litet smakprov på hur hrm… “vackra”… klänningarna kan se ut här. Klicka på första bilden, bläddra och enjoy!😀

Leave a Reply

