Äntligen arbetstillstånd!

Weeeeehooooo!!!!

Dagen som jag ALDRIG trott skulle komma är äntligen här! Mitt arbetstillstånd är godkänt och klart!😀

I lördags när vi var på väg till Roxettekonserten så gick jag förbi postfacket och kollade om vi fått något i brevlådan (vi får post även på lördagar här) och såg då att det kommit ett brev från USCIS, vilket är myndigheten som har hand om arbetstillstånd mm.

Det såg annorlunda ut mot alla andra brev jag fått från dem och jag började ana att det nog var positiva nyheter. När vi satt oss i bilen så öppnade jag brevet och där var det – mitt godkända arbetstillstånd!

Vilken lättnad att det äntligen är klart och jag slipper prata i timmar med någon helkass mindre kvalificerad myndighetsperson som inte gör ett rätt och bara lovar saker som sen inte sker.

Så, nu kan jag alltså börja jobba… men jag måste ju hitta ett jobb först. Frågan är bara hur jag ska hinna söka jobb med mitt redan relativt fullspäckade schema om dagarna. Hihi!😉 Det känns faktiskt konstigt att äntligen ha möjligheten att arbeta, jag har levt som om den dagens ankomst var en utopi som aldrig skulle inträffa.

Ja ja, det är väl bara att ställa om hjärnan och börja leta jobb nu då…🙂

Leave a Reply

