Corona del Mar Bridal Walk – only in America!

I dag var det Corona del Mar Bridal Walk – en nystartad händelse som ska förse blivande brudar som bor i området med bra tips, idéer och förhoppningsvis bokningar inför deras bröllop. Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag fick reda på att detta skulle hållas, men gissar att det var i någon av brudklänningsbutikerna jag var inne i för några veckor sedan. Jag signade upp mig och Mattias då iaf och har sedan dess fått lite information via email och deras hemsida om vad som skulle hända denna dag.

Efter vi avslutat seglingskursen, som i dag hölls mellan 10-13, åkte vi hem för en snabb dusch och ombyte och sedan direkt till The Port Restaurant där registreringen hölls mellan 12-14. Vi kom dit strax innan klockan två och fick en karta över området som visade var alla deltagande butiker låg samt information vad vi skulle tänka på under eftermiddagen. Varje butik som var listad hade lite olika erbjudanden och gav även ut kuponger som ledde till ett lotteri där de skulle lotta ut produkter från var och en av dem i slutet av dagen. Sammanlagt var det 25 butiker som deltog, men då vi inte ska hålla vårt bröllop här så gick vi inte till alla, utan valde några som vi tyckte var intressanta och som kunde ge oss lite inspiration.

När de i butikerna frågade oss var vi skulle hålla bröllopet, om vi satt datum, mm så drog vi en liten vit lögn om att vi precis börjat planera och inte hade bestämt något utan ville få inspiration i dag. Hade vi sagt att vi ska hålla bröllopet i Sverige så hade de nog inte varit så intresserade av att prata med oss. De köpte våra smålögner och var väldigt trevliga och snälla.🙂

Vi fick information om de olika butikernas produkter samt erbjudanden med rabatter på det de sålde. 25 USD rabatt på en restaurang, 12 USD rabatt på behandlingar, 15% rabatt på blommor, mm mm. Rabatter gillar vi!😀 Vår favoritbutik blev Francis Orr som säljer papper, kort, mm där de bjöd på champagne och tryfflar plus att de gav 20% rabatt. Där blev vi kvar lite extra länge och var lite extra intresserade av deras produkter för att kunna ta några tryfflar till. Hehe!😉

Avslutning och lotteridragning skulle ske på Five Crowns Restaurant mellan 16-17 där det först var mingel och bjöds på lite olika sorters dricka samt hors d’oeuvres. Vi blev uppsökta av flera butiker som vi inte varit inne i som sa att de inte sett oss där inne och gärna ville dela med sig av sitt erbjudande och rabatter -tack tack sa vi!🙂 Kvinnan som varit ansvarig för registreringen visade sig ha skrivit en bok om bröllopsplanering och stod där och signerade exemplar som alla som var där fick med sig. Jag tittade lite snabbt i boken och den verkar väldigt intressant och en bra inspirationskälla inför vår planering gällande dekorationer mm.

En stund senare så tog en av de ansvariga microfonen och välkomnade alla gäster som deltagit i eventet samt drog igång prisutdelningen i lotteriet. Av de 25 deltagande butikerna hade vi bara samlat på oss fem lotterikuponger så ingen av oss räknade med att dra hem några lass med priser, vilket heller inte hände. Många butiker hade flera priser i sin butik så det var säkert 40 olika chanser att vinna. Varje liten lott hade ett nummer som de ropade upp och visst hoppade det till i magen några gånger när jag var nära, men det var fyra kvinnor som verkade vinna flera av vinsterna. Vi satt längst bak i lokalen och hade bra utsikt över alla som gick fram och hämtade sina vinster, så lite lätt bittert mumlade jag till Mattias: Jaja, vi vet ju hur det är – tur i spel, otur i kärlek!

Det började närma sig slutet och sista vinsten skulle dras. Jag lyssnade inte ens längre då vi nog inte hade varit inne i den butiken ändå och därmed inte ens hade en chans till vinsten. Numret ropades upp jag och tittade ändå av någon anledning på mina lappar varpå ett nummer faktiskt stämde… samtidigt som Mattias sa: Det är ju du! 

Efter att ha tittat en gång till på lappen så insåg jag att det faktiskt var jag! Då jag inte hade lyssnat riktigt på vad de sagt så visste jag inte vad jag vunnit förrän jag närmade mig kvinnan som höll i presenten – det var en handgjord diamantring i platina från Mark Patterson med ett värde av 1700 USD…!!!! What!!?? Har jag vunnit The Grand Prize??!!

Jag tackade så mycket för min vinst, greppade fast om påsen i handen och gick på uppspelta ben mot Mattias med ett STORT leende på mina läppar samtidigt som alla som satt runtomkring (säker väldigt avundsjuka!😉 ) grattade mig till storvinsten. Hihi… jag vann! Och jag vann inte bara något, utan storvinsten!😀 Det är helt otroligt att de skulle ha en sådan fin vinst med i tävlingen. Vad kan man säga – only in America!

Det där med tur i spel och otur i kärlek stämmer nog inte ändå…😉

Här är en bild av de saker som vi samlade på oss under dagen:

2 thoughts on “Corona del Mar Bridal Walk – only in America!

Leave a Reply

