Malin på besök – dag ett i LA

Oj, oj, oj… nu har det dröjt mellan inläggen! Jag får skylla på att Malin är här och vi har haft så kul och fullt upp varje dag så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva något inlägg förrän nu.🙂

Mattias och jag åkte upp till LA redan på fredag kväll då han skulle jobba där lördag till tisdag på en tandläkarmässa, så jag var redan på plats när Malin anlände till LAX på lördagen. Innan jag hämtade henne åkte jag runt och kollade in lite olika butiker i LA, bla Surfas som är en butik som säljer en massa roliga saker för köket till ett bättre pris än tex Williams & Sonoma. Det blev några fler glasburkar till mina nötter och frön, samt en bakspatel och lite andra smågrejer som jag tyckte kunde vara roliga och nödvändiga att ha.🙂

Malins flight var lite försenad då en av piloterna som skulle flyga planet från London hade fastnat i trafiken på väg till flygplatsen. Haha, det hör man inte så ofta som anledning till försening även om det, eller något liknande, många gånger säkert är den sanna anledningen. Virgin Atlantic verkar var ett ärligt flygbolag.🙂 Runt kvart över fyra kom hon ut i ankomsthallen lite trött efter en lång resa, men med ett stort leende på läpparna. Vi hoppade in i bilen och styrde kosan mot vårt hotell för natten – Mondrian Hotel på Sunset Boulevard i West Hollywood.

En stund senare var vi framme och lämnade bilen med valetparkeringskillen och gick in till lobbyn och checkade in. Rummet vi hade bokat var ett standardrum och när vi kom upp till det så märkte vi att vi fått ett rum för rökare, vilket var något som vi bett om att inte få. Med bestämda steg gick vi ner till lobbyn och berättade om misstaget som skett och bad dem att flytta oss till ett annat rum. Tjejen i receptionen bad så mycket om ursäkt och letade upp ett annat rum till oss som då även blev större som ursäkt för att vi fått genomlida allt detta. Så utan att behöva betala för det så fick vi helt plötsligt en junior suite med utsikt över pool- och barområdet istället för standardrummet med utsikt över Sunset Boulevard. Rummet var superfint och vi började genast packa upp våra saker och hänga upp partystassen för kvällen.

Första stoppet blev baren på hotellet som ligger vid poolen där det var fullt av människor som njöt av solen och värmen. Ute var det ca 28 grader och klockan var runt 18 och i handen hade vi var sitt glas bubbel – en mycket bra start på kvällen! Efter att ha suttit där nere en stund och pratat, tittat på folk och njutit av vår kalla dryck så gick vi upp på rummet och gjorde oss i ordning inför kvällen som skulle börja med en middag på hotellets restaurang Asia de Cuba kl 20. Vi fick bord utomhus och beställde in en läskande god mango mojito som serverades i något så ovanligt som en glasburk, fast var mycket god! Maten som serveras på denna restaurang är en fusion mellan asiatisk och kubansk och var väldigt god. Vi avnjöt middagen och våra drinkar i kvällsvärmen och bestämde oss sedan, några timmar senare, för att gå vidare till Chateau Marmonts bar. Det var en ca 10 min lång promenad dit och på vägen gick vi förbi några olika ställen där det stod paparazzis utanför och väntade på någon kändis. Väl på CM så beställde vi in varsin drink och hoppades även vi på att få se någon kändis under kvällen. Vi pratade med lite olika människor och helt plötsligt så dyker vår kändis upp! Malin står i baren och håller på att beställa ytterligare en drink och börjar prata med någon samtidigt. Helt plötsligt vänder hon sig om och säger: “Du kan aldrig gissa vem detta är?!”  “Neej”, sa jag. “jo, det är Maria Montazamis mans kusin Ali!”

HAHAHA! Snacka om att vara en långväga kändis, men det var det närmsta en kändis vi kommit så långt under kvällen så självklart skulle vi ta bild med honom!😀 Det visade sig att han bor inte så långt ifrån där jag och Mattias bor. Snacka om liten värld!

Kvällen fortsatte på CM framåt småtimmarna när vi promenerade tillbaka till vårt hotell för en sista sväng förbi baren där. Det var fortfarande fullt med folk så vi tog och lite att dricka och slog oss ner där en stund innan alla blev tvungna att gå då klockan slagit 02 och de stängde. Alla klubbar i LA stänger kl 02 och såvida man inte vill fortsätta till någon svartklubb så är det bara att säga godnatt, vilket vi gjorde. Jag var jättetrött och väldigt nöjd med att gå och lägga mig vid den tiden och var samtidigt så otroligt imponerad av Malin som då hållit igång sedan kl 04.30 svensk tid då hon klev upp för att åka till flygplatsen. Hon sov inget på flyget och körde sedan på i full fräs hela kvällen endast med hjälp av lite kaffe efter maten. Im-po-ne-ran-de!

Trötta, fulla, nöjda och väldigt glada somnade vi sedan en stund senare i vårt fina rum på Mondrian Hotel.

Självklart börjar kvällen med ett glas bubbel vid poolbaren!