Malin på besök – fredag och lördag i Newport Beach

I fredags började vi igen dagen med ett träningspass, denna gång Core et Barre igen och sedan frukost hemma. Vi cyklade sedan bort mot Corona del Mar för att titta på omgivningen och gå runt i lite butiker. Jag hade med mig ringen jag vann för att få den justerad, så vi cyklade till Mark Pattersons butik och lämnade in den där. De kom ihåg mig och till och med mitt namn, vilket jag tycker var imponerande.🙂 De sa även att de inte kommer justera den ringen, utan göra en helt ny till mig då det är bättre för ringens hållbarhet. Inte mig emot, sa jag och tackade så mycket. Den beräknas vara klar om två veckor ca så då får jag börja använda den på min högra hand.🙂 Nu ska jag bara bestämma mig för om jag ska ha en andra, slät ring tillsammans med den så att det ser lite mer ut och inte så tunt ut.

Ute på cykeltur i fredags

Mysig liten strand i Corona del Mar

Corona del Mar main beach

Vacker allé vid Poppy Ave i Corona del Mar

Efter en stunds cykeltur så började vi bli hungriga så vi cyklade bort till Zink, som är en vegetarisk restaurang i Corona del Mar. När vi beställt mat och satt oss för att börja äta så dök Carolyne, Brian och Carolynes syster Paula upp, vilket var jätteroligt! De hade varit ute på en hike och skulle nu äta lunch på Zink. Jag visste att hennes syster skulle vara i NPB denna helg så jag tänkte faktiskt tanken att vi kanske skulle springa på dem just där, för jag och Carolyne äter ofta lunch på Zink. Nu fick iaf Malin träffa Carolyne, vilket jag tycker är kul så att de båda vet vem jag pratar om när jag pratar om dem med den andra.🙂

Vår sista kväll tillsammans hade vi bokat bord på San Shi Go Sushi i Laguna Beach, så när Mattias kom hem från jobbet så åkte vi ner dit och mumsade i oss en massa god sushi. Efterrätten tog vi hemma och det blev de tre sista cupcakesen med en liten snutt frosting som fanns kvar. Glada, mätta och trötta stupade vi i säng relativt tidigt.

Mumsig sushi

Mumsig tempura och fried calamares

På lördag morgon blev det helgfrukost på terassen och sedan åkte vi till Farmers’ Market i Corona del Mar där jag köpte lite olika dekorationspumpor till ett fat som jag planerat lägga dem i hemma (bilder kommer i senare inlägg). Vi åkte även förbi Bristol Farms (en matbutik i NPB) och köpte lite godsaker för afternoon tea innan Malin skulle åka, samt en pumpa som jag planerar att göra en pumpalykta med ansikte av till veckan.

Eftermiddagen tillbringade vi sedan vid poolen och avnjöt vårt afternoon tea tillsammans med Mattias mamma som då kommit tillbaka till NPB med hans pappa från deras resa inåt landet. Mattias och hans pappa åkte och lämnade tillbaka hyrbilen de haft och handlade kött inför kvällens grillning medan vi slappade i solen. Sedan vid 18-tiden kom Malins transport, Super Shuttle, och hämtade upp henne och körde henne till LAX för hemfärd.

Snyft! Tiden gick så fort, men vi hade det verkligen super!😀

2 thoughts on “Malin på besök – fredag och lördag i Newport Beach

Leave a Reply

