Malin på besök – onsdag och torsdag i Newport Beach

Onsdagen började med en promenad runt Balboa Island och sedan en god frukost hemma som självklart efterföljdes av Malins försenade födelsedagsfika med våra efterlängtade cupcakes! De blev otroligt goda och vi avnjöt dem med andakt tillsammans med varsin cafe mocha.🙂

Våra egendekorerade födelsedagscupcakes…

…avnjöts tillsammans med varsin cafe mocha

På eftermiddagen blev det en tur till Fashion Island där vi botaniserade runt bland alla olika butiker i jakt på lite olika saker som Malin hade på sin inköpslista. På kvällen lagade vi middag hemma – ugnsbakad lax med pressad potatis och sallad till. Det är ett recept som jag för länge sedan fick av mamma och som jag gjorde tillsammans med Malin för några år sedan. Hon gillade det så mycket så det har blivit en stående rätt i hennes repertoar.🙂

För någon vecka sedan kom det ett erbjudande på Groupon om Paddle Board som jag köpte för att Malin och jag skulle testa under veckan hon var här. Det blev beslutat att göra det i slutet av veckan, så när torsdag förmiddag kom så begav vi oss ut till Balboa Peninsula där uthyraren huserar. Det började med att vi fick instruktion om hur man paddlar och håller balansen, samt hur man kliver på brädan och sen var det upp till oss att hålla ut i de två timmar som vi hyrt dem för.

Kvinnor på paddle board, nästan lika bra som vi😉

På vingliga ben klev vi på varsin bräda och började sakteliga paddla utåt i marinan bland alla båtar som ligger förtöjda där. Då det var mitt i veckan så var trafiken inte så stor, vilket var skönt för oss då vi inte hade klarat av allt för stora svallvågor från passerande båtar. Haha, då hade vi plumsat i på en gång! Vi var ute i två timmar och hann se massor med delar av marinan, Back Bay, fina och fula hus, enorma båtar och så ett gäng sjölejon. FY F*N vad de luktar ill! Vi paddlade i närheten av några som låg på en båt och även om vi säkert var dryga fem meter ifrån dem så stank de verkligen! Jag tycker så synd om de båtägare som får dem på sin båt för tydligen så har de ett tjockt, oljigt, skyddande lager på sin päls som självklart kletar av sig på allt de lägger sig på. Myyyysigt…:/

Efter paddlingsturen cyklade vi först ut på an av pirerna på Balboa Peninsula där vi köpte med oss varsin milkshake från Ruby’s längst ut på piren. På väg ut så såg vi även två pelikaner som satt och väntade på fisk från någon av fiskarna som står på piren och fiskar. De var helt orädda och jag vågade mig faktiskt nära för ett foto, även om jag var livrädd för att bli biten av den stora näbben. Haha!😀

Vår lunch i torsdags

Såhär nära en pelikan har jag aldrig varit förut! Fotot är taget med mobilen, utan zoom!

Syns det att jag var lite lätt skraj för att pelikanen skulle bita mig😀

På vägen hem passade vi på att handla lite olika toppings till pizzabaket på kvällen, så när Mattias kom hem och drog igång grillen så satte vi igång och fixade med kvällsmaten. Det blev tre smarriga pizzor med lite olika godsaker på.

In the making

In the making

Två pizzor nästan färdiga

Leave a Reply

