Regn!

Wohooo, i natt började det regna här och i morse vaknade jag till och med av att det åskade – så mysigt! Och som jag har längtat efter regn här! Vi har inte direkt varit bortskämda med det sedan vi kom hit då det regnade en dag i maj och sedan en dag i juli, men då bara lite grann och sedan kom solen fram. Jag vill ju kunna sitta inne och mysa med en god kopp the och njuta av regnet som öser ner utanför fönstret. Jag förstår att ni i Sverige inte håller med mig om att regn är mysigt och att ni med all säkerhet inte längtar efter mer. Jag skulle säkert tyckt samma som er om jag varit i Göteborg där det regnar mest hela tiden, från alla tänkbara håll, men här gillar jag det!😀

Åskan rullade i flera timmar tidigt i morse och när Mattias klev upp och gick till jobbet så låg jag kvar en stund till i sängen och bara njöt av mörkret, regnet som smattrade utanför fönstret och mullret. Det regnade sedan lite av och till i några timmar till innan det slutade och solen kom fram igen. Jaha, så det var höstens regnoväder då antar jag! Nu får vi väl vänta tills vi får vinterns regnoväder en halv dag någon gång i december eller januari. Hihi!😉

Leave a Reply

