Lars på besök förra helgen

För några veckor sedan så berättade Mattias att Lars skulle komma på besök igen. Han var här i juni och skulle nu till Atlanta igen med jobbet måndag till lördag denna vecka och ville då komma och hälsa på oss fredag till måndag innan dess. Jättekul!

Han anlände i fredags em med flyg till LAX och testade Super Shuttle, som jag skrev om tidigare, vilket fungerade mycket bra och kostar väldigt lite.🙂 Så när Mattias kom hem från jobbet så blev det en tennismatch för grabbarna och sedan grillade vi pizza på terassen. Jag testade då lite nya pålägg på min, vilket blev jättegott. Som alltid har vi en egengjord tomatsås underst, sedan la jag på champinjoner och så ost uppe på det. Pizzan fick sedan grillas och när den var klar så la jag över ruccola, parmaskinka och slutligen så ringlade jag min hemmagjorda pesto över. Inspirationen kommer från pizzeria Cyrano i Göteborg där jag brukar beställa deras pizza Roxanne som har ungefär de påläggen. Det blev iaf supergott och jag kommer definitivt göra det igen!😀

Lördagen spenderades i värmen på golfbanan. Vi spelade på Costa Mesa G&CC som är en av de som ligger närmast oss och som är väldigt trevlig och prisvärd. För mig gick det rätt så bra, för Mattias jättebra och för Lars mindre bra, så det blev blandade recensioner av rundan efteråt.😉 Det var hur som helst en väldigt härlig dag med trevligt sällskap så Mattias försökte trösta Lars med det. Hihi!

På kvällen hade vi tänkt att vi skulle gå ut och äta, men då vi inte bokat bord någonstans tidigare i veckan så visade det sig näst intill omöjligt när man ringde samma dag, såvida vi inte ville ha bord efter klockan nio på kvällen. Lars tidsrytm var ju lite mer inställd på Europa än USA, så det skulle bli för sent med en middag vid den tiden så istället fick det bli att inhandla lite gott kött och grilla på terassen hemma. Ett mycket bra val det också för det finns så otroligt gott kött att köpa här.🙂

Vi hade bokat teetid på söndag också, men Lars kände mer för att åka till stranden och sola (undrar varför? ;)) så efter att grabbarna spelat en match tennis i 30-gradig värme så körde vi söderut och började med lunch på Shake Shack med härlig utsikt över stranden vid Crystal Cove. Efter en god och icke så kalorisnål lunch körde vi vidare ner till Laguna Beach där det blev några lata timmar på stranden och lite strosande bland butikerna som ligger längs huvudgatan.

Lars flög sedan vidare till Atlanta på måndag morgon, så Mattias skjutsade honom till flygplatsen på väg till jobbet.

En institution i Newport Beach

Utsikt från Shake Shack

Leave a Reply

