All by myself…

Jaha, från att ha haft fullt hus i över en månad så är jag nu helt själv här hemma. Mattias föräldrar åkte hem vid lunchtid i dag och sedan vid middagstid så blev Mattias upphämtad för att åka till Zurich i en vecka. Snacka om att det blev tomt i lägenheten nu! Jag har tillbringat kvällen med att titta på gamla avsnitt av Svenska Hollywoodfruar och bara slappat i soffan – mycket skönt, men rätt så ensamt måste jag erkänna efter att inte ha haft lägenheten för mig själv de senaste fem veckorna.

Det känns dock betryggande att jag har sällskap av de myror som vi hittade i lägenheten för några veckor sedan och som vi har försökt bekämpa med myrfällor. Till en början så verkade det som om fällorna fungerade och myrorna försvann, men för några dagar sedan så har de kommit tillbaka igen och håller på att leta efter något ätbart i köket. Suckl Som tur är så är de väldigt väldigt små och inte alls äckliga så jag kan stå ut med dem, men försvinner de inte snart så blir det nog fumigering för att få bort dem definitivt.

Jag skojade med Mattias i dag innan han åkte och sa att jag nog kommer få så långtråkigt när han är borta så jag kommer ha namngett alla myror tills han kommer tillbaka.😉 HAHA!

Här gottar de sig bakom kaffemaskinen:

Ett annat alternativ till sällskap är de sjölejon som jag hör från havet in i vardagsrummet genom terassdörren  om kvällen. Jag och Malin fick ju en riktig close encounter med dem när vi var ute på våra paddle boards och de luktade verkligen riktigt illa, så med lite eftertanke så är de nog inget bra sällskap mer än på håll…

Eller, vem vill inte umgås med den här goa, dreglande och väldoftande slöfisen?!😉

Leave a Reply

