Hej då Halloween, hej hej julen!

Jaha, jag kan inte säga att jag blev förvånad när jag i morse tog min morgonpromenad runt Balboa och i princip alla Halloweendekorationer var borta. Vid vissa av de hus som hade varit helt översvämmade av dekorationer syntes bara en liten hög med pynt liggandes på marken, medan andra hade helt och hållet städat bort allt som hade med Halloween att göra.

Som det här huset nedan, tänk bara vilken tid de måste ha lagt ner på att först inhandla alla saker (om de inte har kvar dem från tidigare år iofs, men någon gång har de ju köpts), sedan planera var allt ska sitta och därefter sätta upp allting, för att slutligen plocka ner det några veckor senare. Så mycket jobb för vad då? Jag kan inte påstå att jag blivit direkt imponerad av något av alla hus som har pyntats. Visst är det i vissa fall lätt underhållande att titta på, men där tar det liksom slut…

During…

…and after

Jag undrar just om den där torkvindan de har på taken endast sitter där med syfte att hänga upp olika sorters dekorationer i? Nu minns jag inte hur detta hus så ut vid 4:e juli, men jag kan tänka mig att det hängde en flagga eller något liknande i den då. Blir det en stor jultomte hängandes i den till julen då mån tro?

Då nästa högtid som kommer är Thanksgiving, så hade jag förväntat mig något slags pynt i den stilen, men döm om min förvåning när jag ser en jultomte utanför ett av husen! De hade inte ens orkat ta bort alla sina pumpor, utan tomten står vid ingången bredvid en ful krukväxtkreation fylld med pumpor i olika färger och storlekar.

Antar att detta bara är lugnet före stormen och snart har väl alla hus på ön fullt schå med att sätta upp så mycket belysning och dekorationer som de bara kan för att bräcka grannen. Undrar just vad höjningen på deras elräkning blir runt jul…?

Leave a Reply

