Ett år som förlovade! ❤

I går kväll blev det inte av att jag skrev så här kommer fortsättningen på mitt inlägg från i lördags.🙂

Vi skulle alltså övernatta på Petit Ermitage, vilket är ett väldigt mysigt boutiquehotell som ligger undangömt på en liten gata inne i West Hollywood. Vi bodde på fjärde och översta våningen där varje rum har tillgång till den privata takterassen med restaurang och bar, samt har sin egen butler som hjälper till med vad man än ber om. Så efter att ha slappat lite på rummet, druckit bubbel och ätit lite frukt så gick vi till baren där vi tog varsin drink och tittade på den vackra solnedgången över LA.

Lite senare var det dags att bege oss till restauranger som vi hade bokning på vid 18, så vi tog en taxi dit. Det visade sig vara en restaurang som heter Public och ligger inne på Roosevelt Hotel i närheten av Hollywood Blvd. Efter en god middag så var det dags att gå vidare till kvällens nästa anhalt, vilket jag inte hade en aning om vad det var, som visade sig vara Cirque du Soleils föreställning Iris! Jag blev jätteglad och överraskad och stornjöt av att titta på föreställningen. Det var faktiskt nästan exakt 10 år sedan jag såg Cirque du Soleil för första gången, då i Madrid tillsammans med Malin och vi såg då Alegria.🙂

Efter föreställningen så åkte vi tillbaka till hotellet och tog en sväng förbi baren innan vi gick och la oss. Söndagen började sedan med roomservice kaffe och te medan vi låg och drog oss i sängen och jag överraskade Mattias med en present – en jättefin rosa slips!😀 Frukosten åt vi sedan på takterassen i morgonsolen och njöt av en härlig buffe med massor av smarriga saker som färska frukter, goda ostar, croissanter och gott bröd.

Under eftermiddagen åkte vi runt på upptäcktsfärd i lite olika områden i LA och fikade sedan på Joan’s on Third innan vi åkte hemåt. Där hade vi en lung kväll och var väldigt nöjda med vår romantiska helg i LA. :) ❤

Välkommen in!

Hotellets lobby

Vårt rum: 402

Och så här såg det ut innuti

Skönt häng vid poolen på dagtid…

… eller varför inte kvällstid med en drink i handen?

Från loungesofforna har man härlig utsikt över hela LA

Man kan också mysa vid brasan på terassen

Mysigt i restaurangdelen på terassen

Frukost i solen på terassen i söndags