Musikhjälpen 2012

Nu var det alltså bestämt – Jason, Gina och Kodjo kommer tillbaka till glasburen i Musikhjälpen även 2012.🙂

I år är det femte året som programmet sänds och tredje gången det hålls i Malmö. Förra året så samlade Musikhjälpen in cirka 18 miljoner kronor med temat “Alla flickor har rätt att gå i skolan”. I år är temat “Barnen i slummen har rätt till rent vatten” och programmet kommer att sändas mellan den 10 och 16 december från Stortorget i Malmö. Det är otroligt imponerande det som programledarna gör, att vara utan fast mat i en vecka och konstant vara i fokus med lite sömn och fullt ös. Imponerande!

Kom ihåg att lyssna och ge bidrag du också! Det kommer jag göra, även om jag är långt borta. Jag har lyssnat på programmet flera år nu och var även nere vid glasburen och gav bidrag när det sändes från Göteborg förra året. Jason, Gina och Kodjo är jätteduktiga programledare och intressanta radioröster, så jag ser verkligen fram emot att lyssna på dem i år igen. Det blir nog en del nattsändningar för min del iom tidsskillnaden.🙂

Jason, Gina och Kodjo

Leave a Reply

