Våra bröllopskläder

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev, men jag har varit lite omotiverad att blogga och då tänkte jag att då gör jag inte det på några dagar helt enkelt!🙂

I går så var vi till Fashion Island och Mattias provade ut sin smoking som kommit tillbaka från skräddaren. Butiken där han köpt den heter Gary’s och är en herrbutik med kläder och skor för män och med en mycket bra service.

När vi kom in så möttes vi av Joe, som är den man som alltid hjälper Mattias när vi är där. Han är alltid lika glad och trevlig och det känns roligt när han kommer ihåg våra namn och tar bra hand om oss. Mattias sa att han ville prova smokingen och en kostym som han också precis köpt och som båda kommit tillbaka från skräddaren. Som svar fick vi: “Självklart! Vad vill ni ha att dricka?”🙂

Det trevliga med det här stället är att man alltid bjuds på dricka medan man kollar på kläder, så medan Mattias provade smoking och kostym så satt jag skönt på en stol bredvid provrummet och drack ett glas rött och tyckte till om passformen, samtidigt som vi pratade om ditten och datten med Joe.🙂 Även Mattias fick sig en öl som han drack mellan provningarna.

Varför har inte butiker för tjejer sådan service? Antar att de skulle bli fulla med fulla tjejer som aldrig skulle gå hem utan bara skulle sitta och prata, prova kläder och aldrig gå hem. Haha!😀

I morgon är det äntligen dags för mig att prova min klänning! Jag skulle gjort det förra veckan, men då ringde sömmerskan och sa att hon var sjuk så jag har ivrigt gått och väntat i en hel vecka. Det ska bli så roligt att se den för sist jag var där så bestod klänningen bara av en modell uppsydd i ett provtyg så jag har inte sett den med rätt tyg och med undertygerna som gör den lite fylligare än det lager tyg som jag hade på mig då. Håll tummarna för mig och för att den är så som jag vill ha den!

Så här glada och fina kommer vi att vara på bröllopet:😉

brudpar tecknat

Leave a Reply

