Provning nr 2 av brudklänning – check!

I dag var jag och provade min brudklänning igen. Skulle, som jag skrev i går, egentligen ha gjort det förra veckan, men då ringde sömmerskan och sa att hon var sjuk så vi fick skjuta på det en vecka. Suck! Jag som längtat sååå efter att få prova den!

Första gången jag var där så hade sömmerskan sytt upp den i ett enklare tyg för att se så att modellen och de mått hon tagit tidigare stämde. Då nålade hon i ordning den och såg till så att den var precis så som jag ville ha den i modellen.

Nu var det alltså dags för mig att prova den i det riktiga tyget, vilket kändes jättespännande och nervöst. Tänk om den inte skulle vara precis så som jag ville ha den…? Carolyne, som varit med med runt och letat klänningar tidigare i höst, ville gärna följa med mig så vi åkte dit tillsammans och jag tog med mig mina skor och de två jackor som jag väljer mellan.

Jag fick börja med att ta på mig lager för lager som sömmerskan nålade ihop eftersom klänningen bara var i delar än så länge. Bit för bit kom de på plats och klänningen började ta form, vilket var jätteroligt att äntligen få se. Fördelen med att sy upp den är att jag då kan få den precis så som jag vill ha den i passformen, så det blev lite ändringar på det vi gjort sist, men nu blir den jättebra!

Jag hade med mig mina skor och fick så klart ha på mig dem så att längden blev rätt och så provade jag även med de två jackor som jag valde mellan. Tur var det, för den ena passade inte alls, utan jag vet nu vilken jag ska använda.🙂

Nästa provning är bokad till den 9:e januari så då bör det inte vara mycket kvar att fixa med, utan det blir några sista justeringar innan jag får klänningen i min hand i slutet av januari.

Sen är det bara: da da dada, da da dadaaaaa (ja, alltså gå in i kyrkan ;))

dress for success

Leave a Reply

