Provning nr 3 av brudklänning – check!

I dag var jag med Carolyne och provade min brudklänning igen. Det kändes extra spännande med tanke på att den skulle vara i princip färdig nu och jag hade gått och längtat efter denna dag sedan senaste provningen i slutet av förra året.

Dock hade jag ändrat mig gällande vilka skor jag ska ha till klänningen och det var jag lite orolig för att sömmerskan skulle gnälla över. Klänningen sys ju efter höjden på de klackar som jag hade valt ut sedan tidigare, så detta innebar att hon måste sprätta upp den i midjan och göra om längden. Kanske inte det lättaste, men det är väl inte det svåraste heller tycker jag…?😉

Jag konspirerade olika ursäkter till skobytet med Mattias häromdagen, efter att jag bestämt mig för att de klackar jag hade valt tidigare var för höga och att jag inte skulle vara bekväm i dem en hel dag och kväll. Den bästa ursäkten lögnen jag kunde komma på var att säga att jag fått problem med fötterna och att läkaren hade ordinerat mig att inte ha höga klackar. Det är faktiskt inte helt och hållet ett påhitt utan stämmer rätt så bra för mig, även om jag kan plåga mig igenom en hel kväll med ett par rätt så höga klackar. Jag fått rätt så fort ont i mina fotknölar (där stortån sitter fast) och i värsta fall sväller de upp och gör att skon blir för trång, vilket i sin tur leder till skavsår uppe på allt det andra onda. Kanske inte något man vill oroa sig för på sin bröllopsdag…😉

Helt plötsligt var jag alltså tvungen att ge mig ut på skojakt igen, vilket jag iofs inte kände mig jättesugen på med tanke på hur svårt det var i höstas, men de klackarna jag hade valt i höstas var verkligen för höga för att jag skulle känna mig bekväm i dem under så lång tid. Jag använder ju nästan aldrig högklackade skor (tack och lov behöver jag det inte för min längd) utan är för bekväm och går helst i låga platta skor, eller några med en liten låg klack.

Efter en del sökande online så hittade jag ett par som såg snygga ut och hade en bra höjd på klacken (typ nästan ingen alls!). Dock fanns de inte inne i rätt färg så jag fick prova dem i en annan färg i en butik för att säkra storleken, beställa min önskade färg som ska komma nästa vecka, och sedan köpa dem i fel färg för att ta med till provningen i dag. De ska jag senare lämna tillbaka, men ändå – vilket strul bara för ett par skor! Puh!

Provningen kändes jättebra och jag gjorde även en annan ändring gällande en detalj som jag inte varit helt säker på tidigare, men nu tog bort. Så nu är sista provningen nästa onsdag och sedan är klänningen klar! Wohooo!

Det ska bli sååååå spännande att få ta på sig den färdiga klänningen och sedan få den överlämnad, helt ny, färdigpressad och klar att ta på sig! Weeeee!😀

Leave a Reply

