Stora husmorsdagen

Igår var stora husmorsdagen här hemma. Jag hann med att tvätta fyra maskiner, hänga och tumla dem, stryka en stor hög med kläder som vi samlat ett tag samtidigt som jag tittade på några avsnitt av Grey’s Anatomy som jag inte hunnit titta på sedan vi var hemma i Sverige i februari. Jag hann med att baka frukostbröd och hårt bröd, göra klart biskvierna som jag påbörjat förra veckan, men som jag var tvungen att stoppa in i frysen pga en knivskada i handen när jag skulle doppa dem i choklad. (Hur man nu lyckas med det?!) Jag hann även med att göra banankladdkaksmuffins, diska bort efter allt stök i köket, dammtorka och dammsuga hela lägenheten, tvätta alla badrumsmattor, rengöra badrummen, samt göra i ordning och bädda i sängarna i gästrummet där våra nästa gäster – Mattias föräldrar – ska bo när de kommer i kväll. Slutligen laga mat till min man när han kom hem från jobbet. Puh!

Det låter nästan som om vi är tillbaka på 50-talet med kvinnan hemma och fastkedjad i köket!😉 Det är väl tur att det inte alltid är så här hemma hos oss.🙂

housewife

Leave a Reply

