Newport Beach Film Festival

På tal om film så är det just nu Newport Beach Film Festival, vilket är en årligt återkommande filmfestival som hålls här i, som namnet förtäljer, Newport Beach. Den startades 1999, visar independentfilmer från hela världen och förra året visades hela 460 olika filmer vilket attraherade över 30 000 besökare. Det är rätt så mycket med tanke på att det bara bor ca 80 000 i hela Newport Beach. Den håller på mellan 25 april och 2 maj där varje kväll har olika tema, bla europeiskt, latinamerikanskt, pacific rim, mm. Hela programmet hittar ni här.

I morgon kväll är det europeiskt tema och de visar bland annat Lasse Hallströms film Hypnotisören som vi ska gå och titta på. Efter filmen hålls en cocktailfest som vi självklart också ska gå på! Jag köpte en ny klänning tidigare i våras som jag inte fått tillfälle att använda ännu, men detta är nu det perfekta tillfället! Jag lovar att ta någon bild så jag får visa upp hur snygg den är.🙂

För er som tittat på programmet Svenska Hollywoodfruar minns kanske att Maria Montazami var där och öppningstalade innan den svenska film som visades då. Det blir kul att se om det är några svenskar som man känner till som kommer dit i morgon. Kanske, kanske får jag utöka min väldigt magra lista med kändisspotting en aning. Bildbevis utlovas om jag hittar något av intresse!😉

Om inte annat så kommer vi med all säkerhet att träffa andra icke-kändissvenskar som även de vill kolla på en svensk film , dricka bubbel och äta snittar!

NBFF_Flyer_lowres

Leave a Reply

