Sprinkles Ice cream och See’s Candies!

I onsdags var jag och Anna ute på promenad runt Newport Beach och Corona del Mar för att kolla in alla småbutiker som ligger där. Vi hade See’s Candies som ett av målen med dagen då jag berättat för henne om deras choklad som är att dö för. Vädret var jättehärligt och vi promenerade de ca tre kilometrarna som det är till See’s. Väl där så fick vi, som alltid när man kommer in i butiken, provsmaka en av deras chokladbitar och Anna förstod direkt vad jag menade.😀 De har en sort som jag kan byta ut alla mina måltider mot och bara äta denna underbara chokladsort. Den heter Toffee-Ettes och på deras hemsida beskriver de ingredienserna så här: “Little nuggets of rich Danish butter toffee and roasted almonds smothered in See’s creamy milk chocolate…topped off with even more crunchy almonds.” Say no more!

316toffeettesbig

Vad säger man – yummy!

See’s Candies är ett amerikanske företag som grundades för över 90 år sedan av Mary See med mottot “kvalitet utan kompromisser”. Chokladen produceras än i dag med samma motto i företagets fabriker i LA och San Francisco, samt säljs i över 200 butiker runt om i landet. Tack vare sitt goda rykte om fantastisk choklad, gratisprover i butiken, samt deras vänliga personal så har de blivit framgångsrika och producerar fortfarande i dag enbart med de bästa ingredienserna och utan konserveringsmedel.

Efter att ha köpt på oss en massa goda chokladgodisar så promenerade vi vidare längs PCH i Corona del Mar. Vi tog en fika på ett av mina favoritställen Zinc och gick sedan vidare mot Corona del Mar Plaza där bl.a. Sprinkles Cupcakes ligger. De öppnade sin andra butik, efter West Hollywood, i Newport Beach under förra året och stället har blivit en succé. För några veckor sedan öppnade de nästa del av sin verksamhet efter cupcakes – glass. Sprinkles Ice Cream ligger alldeles bredvid Sprinkles Cupcakes och självklart var det kö utanför när vi kom dit. Deras meny varierar beroende på vilken dag i veckan det är, men är väldigt välfylld så det finns alltid något gott att smaska i sig.😀

IMG_3471

Vi tog varsin bägare med två kulor – jag Rocky Road och Butter Pecan, medan Anna tog Rocky Road och Mint Chip. Helt saliga satt vi utanför i solen och slevade i oss av den smarriga glassen. Hit kommer jag gå fler gånger kan jag lova!

IMG_3478

MUMS!

IMG_3483

Sprinkles Ice Cream

IMG_3485

Sprinkles Cupcakes

IMG_3474

De har även combos med en skopa glass och en cupcake – snacka om njutning deluxe!😀

Som ni förstår så blev det ingen lunch denna dag heller, utan vi bytte ut den mot choklad, varsin lemonad och sedan glass!😀 På kvällen blev det grillning – kött, majs och supergoda zucchini parmesan crisps tillsammans med en blue cheesesås. Igen! Jag vet, men det är så gott så varför ändra på ett vinnande koncept?!🙂

Leave a Reply

