Teavana – upptäckten av ett supergott te

I torsdags var jag och Anna på South Coast Plaza och shoppade loss, eller, Anna gjorde det big time. Hon hittade skor, shampoo, smink och ett gäng kläder där allt var betydligt billigare än hemma i Sverige. Jag köpte bara en sak – ett jättegott te!

Anna var på jakt efter lite olika presenter till sin familj och då vi gick förbi en tebutik som jag varit inne i någon gång tidigare, men aldrig köpt något, så frågade jag ifall det skulle kunna vara något. Hennes syster är tydligen en stor tefantast så det var en väldigt bra idé! Vi gick in i butiken, som heter Teavana, och där har de olika tesorter som man får provsmaka, vilket vi också gjorde. Den sorten jag provade var en blandning av två teer – Strawberry Rose Champagne + Peach Tranquility, och var helt underbart god! Jag menar, allt med champagne är ju gott!😉 Butiksbiträdet sa att den var väldigt bra för bl.a. matsmältningen och innehöll kamomill som är lugnande, så det var en massa nyttiga och bra grejer som lockade mig att köpa teet.

Det säljs på lösvikt så hon började skopa upp rätt så mycket av de två sorterna som var blandade och vågen, som visade priset, hamnade på 54 dollar. WHAT?!?! Och det var bara en av de två sorterna!!! Jag fick en smärre chock och bad henne ta bort MYCKET av båda så att det inte skulle bli så dyrt. Den andra sorten var bara hälften så dyr, så i slutändan blev det bara lite dyrt… eller typ det dyraste teet jag någonsin köpt! Haha!😀 Men det är jättegott så jag får se det som något man kan unna sig ibland.

Förutom te i lösvikt så säljer de även otroligt fina tekannor, muggar och andra fina terelaterade prylar.🙂 Kolla in den ursöta rosa tekannan i gjutjärn nedan. Den är dekorerad med vackra körsbärsblommor, kommer från Japan och säljs i några olika färger och utformanden.

IMG_3496

Teet till vänster är helt magiskt gott och är så klart det dyrare av dem. Tillsammans blir de också supergoda!

IMG_3501

Här har jag blandat ihop lite av de båda teerna för att få till det som de serverade i butiken. Visst ser det mumsigt ut? Önskar jag kunde lägga till lukter på bloggen också så att ni fick känna hur härligt teet doftar.🙂

Skärmavbild 2013-05-10 kl. 17.35.44

En sån här skulle jag vilja ha!😀

Leave a Reply

