Hurra, hurra, hurra för Sverige i da´!

flagga

I dag är det Sveriges nationaldag, vilket för vår del inte känns av mer än att vi läser om det på Aftonbladet.se och ser bilder från lediga personer på facebook. För min del så blev det i morse frukost med min kompis Susanna på ett nytt ställe som jag och Mattias pratat om att testa, men inte riktigt kommit oss för att göra det. Det heter Haute Cakes och ligger en kort bit från där vi bor, på 17:e gatan, där även några andra ställen som vi gillar ligger. De har en väldigt mysig uteservering, samt jättegod mat (kan jag säga nu efter att ha testat det).🙂

Deras frukostmeny var väldigt omfattande och efter mycket funderande så fick det bli en combo med lite blandade godsaker: scrambled eggs, bacon, french toast med bärkompott och maple syrup, samt färska bär.. Yummy! Jag powerwalkade dit och hem, vilket jag är väldigt glad för då jag blev PROPPMÄTT av maten och förhoppningsvis brände bort lite granna när jag gick. Nu känner jag bara för att lägga mig och sova – snacka om paltkoma! Blir nog ingen tung lunch för mig i dag…😉

IMG_3728

Massiv frukost

I em blir det dock golf med grannen på Mesa Linda, så jag får bränna av lite mer av allt jag stoppade i mig i morse.😀

Leave a Reply

