Mer födelsedagsfirande!

I måndags hade jag bokat en fika med Carolyne och Julie så att det skulle få träffa Magdalena (som nyss flyttat hit). Jag hade lovat ta med mig något gott att fika så jag bakade cupcakes av kladdkakssmet och toppade dem med en smörkräm smaksatt med choklad och espresso. De blev riktigt kladdiga och goda och de andra formligen slukade i sig varenda bit. Haha!😀

Kladdkakscupcake med chokladespressofrosting

Kladdkakscupcake med chokladespressofrosting

Julie hade bakat en födelsedagstårta till mig, som egentligen var en paj men sak samma. Det var en persikopaj med ljus i som jag fick blåsa ut och önska mig något…🙂 Den smakade jättegott också så vi verkligen frossade i godsaker samtidigt som vi satt och surrade.

Smarrig persikopaj med ljus till mig!

Smarrig persikopaj med ljus till mig!

Magdalena och hennes man Johan har flyttat hit från Tyskland och bor i samma lägenhetsområde som vi. Det var av en slump som vi sprang på dem när de var här  mars för att leta bostad och nu kom de hit för tre veckor sedan. Vi tycker det är jättekul att ha några fler svenskar i närheten, så det kommer definitivt bli att vi umgås mycket med dem framöver. De flyttade hit med sin lilla tjej Filippa, som nu är fem månader, samt deras lilla strävhåriga tax Fritz.

Då Filippa är nästan jämngammal med Ronan så tänkte jag att det kunde vara bra ifall Magdalena och Carolyne fick träffas så de kunde utbyta tips om allt som rör bebisar iom att allt är helt nytt för Magdalena här i USA.

Ronan var helt fascinerad av Filippa och kunde inte sluta stirra på henne. De var så söta så jag var tvungen att fota dem.🙂

IMG_3712

Carolynes Ronan spanar in Filippa i Magdalenas knä

Leave a Reply

