Taco Asylum vid The Camp

I tisdags var jag och Magdalena runt och kollade i lite olika affärer, samt tog en lunch tillsammans. Då hon nyss har flyttat hit och inte känner till området så väl så ville jag visa henne runt så vi åkte till The Camp, vilket är ett litet mysigt område med butiker och restauranger en bit från oss. De har en väldigt specifik inställning och beskriver sig själva så här: “The Camp fungerar som en innovativ detaljhandelscampus inriktad på en aktiv och hälsosam livsstil med fokus på miljön och stöd för lokal verksamhet.” 

Här är texten i lite längre format, ej översatt: “The CAMP excels as an innovative retail campus dedicated to an active, healthy lifestyle mindful of environmentalism and supportive of the local community. This nontraditional gathering spot combining restaurants, boutiques and fitness studios balances culture, sophistication and functionality, blurring the boundaries between nature and everyday bustle of life in the O.C. Welcome!”

Umami Burgers, som jag skrivit om tidigare finns där, men vi valde att äta på Taco Asylum, då jag inte testat det tidigare och det är ytterligare ett av de ställen som jag och Mattias funderat på att prova. Nu kvalitetstestar jag ställena innan så jag vet om det är värt att gå dit.😉 Detta ställe är verkligen värt att gå till!😀

IMG_3719

Taco Asylum

IMG_3723

På borden står fyra sorters såser med fyra olika starkhetsgrader

IMG_3721

Magdalena tog: Falafel Bites med spicy tzatziki & date dipping sauces samt Fried Green Tomatoes med cayenne aioli (till vänster)

IMG_3725

Jag tog tre sorters tacos: Short Rib pickled red onion, salsa verde, cotija cheese, cilantro; Sichuan Fried Chicken spicy buttermilk fried chicken, 5 spice yogurt, black bean & black garlic purée, scallion; Roasted Duck leek jam, cayenne créme frâiche, napa cabbage, camembert, fennel frond

Leave a Reply

