Glad midsommar!

Nu är det midsommar hemma i Sverige och vi saknar då vårt hemland lite extra måste jag säga. Det är så mysigt att fira midsommar i Sverige, med all god mat, härligt sällskap och många gånger – regn!😉

För vår, eller jag ska säga min, del blir det också lite midsommarfirande. Mattias åkte till NY i tisdags och är borta i två veckor totalt, så jag är helt solokvist, vilket känns jättetråkigt. Vi har inte varit ifrån varandra så här länge på väldigt lång tid nu, men som tur är så har jag våra vänner att umgås med så jag ska nog överleva.🙂

Hur som helst så blir det i morgon fredag midsommarfirande uppe i LA tillsammans med Magdalena, Johan och Filippa, samt en massa andra skandinaver. Det är ett årligt återkommande midsommarfirande som arrangeras av Svensk-Amerikanska Handelskammaren, SWEA LA samt svenska kyrkan och det kommer bjudas på sång, dags, mat och en massa andra traditionsenliga saker som hör midsommar till. Mattias och jag var inte där förra året då det var den dagen då Fredde och Ana kom hit. Istället gjorde jag en smörgåstårta och så åt vi den postkaka som mamma skickat det blev firande av en minimidsommar hemma. Det var jättemysigt och detta ska bli jättekul att testa i år istället.

Jag får återkomma med lite mer bilder efter vi varit där, så tills vidare vill jag bara önska er alla en riktigt härlig midsommar med förhoppningsvis inte allt för mycket regn.😉

2847363

2 thoughts on “Glad midsommar!

  1. Glad midsommar till dig också!
    Vaknade till en ljuvlig morgon solsken och 20gr kl 8.00 på morgonen!!
    Midsommarafton börjar ju bra, men lite regn blir det nog framåt kvällen när våra gäster kommer, så brukar det ju vara.
    Önskar dig en trevlig midsommar!
    Kram
    Gunilla o Sune

    • Åh, vad härligt det låter! Hoppas det fortsätter så hela dagen så ni slipper regnet. Här är det strålande sol och vi ska ha runt 26 grader i em, vilket blir härligt.
      Ha en riktigt härlig kväll!
      Kram till er båda,
      Sara

Leave a Reply

