Första jobbveckan avklarad!

Puh! Första arbetsveckan på Houzz är nu avklarad och i morgon är det dags för nästa!😀

I måndags började jag jobba och visste inte så mycket mer om vad som skulle hända än att jag skulle vara där 08.15, samt att det skulle vara träning och att de bjöd på frukost och lunch första dagen. Det var jag och fem stycken andra som började samtidigt, så vi är en grupp på sex personer som just nu genomgår träning och lär oss allt om allt. Snacka om korvstoppning!

smiling_secretary_cartoon

Vi har fått lära oss allt om företaget, alla produkter, affärssystemet som Houzz använder, fått en genomgång av kontoret, träffat alla andra kollegorna samt slutligen i fredags fick vi även veta vilken grupp vi ska ingå i. Jag ska rapportera till en kille som heter Kennie och som verkar trevlig. Vi fick tid att sitta ner och prata lite och det känns som en bra start. Jag föredrar att ha manliga chefer då de oftast är mer rakt på sak än vad kvinnliga kan vara och jag brukar ha lättare för att arbeta med dem då jag verkligen ogillar en massa kackel och omvägar. Ja, ja, jag vet att jag pratar mycket själv😉, men på jobbet så är jag mycket mer konkret och gillar raka rör.

Kontoret ligger i Newport Beach, bara 10 minuter hemifrån och är väldigt modernt inrett med mycket vitt, ljusa färger och fräscha möbler – inte alls så där brunbeiget och tråkigt som amerikanska kontor oftast är. Man har ju hört talas om hur ungdomliga och moderna alla nystartade Silicon Valley-företag är och detta är verkligen bevis på det och det är superroligt att få vara en del av den resan.

Kontoret har ett kök som är fullt med en massa goda saker som inte bara är goda utan också nyttiga!😀 Det finns fullt av frukt, nötter, smothies, sallader, joghurt och en massa annat gott som man får ta när man är sugen. Helt otroligt!😀

Första veckan verkligen bara susade förbi och snart är det dags för nästa. Vi har nu två dagar kvar av vår träning och sedan ska vi börja jobba på riktigt, vilket blir jätteroligt. Ska bli så kul att få egna kunder att jobba med och få komma igång på riktigt efter all information som jag har proppat in i huvudet.

Mattias kommer hem i morgon också och det är jag så glad för!😀 Två veckor är verkligen lääääänge, speciellt nu då vi är så bortskämda med att inte vara ifrån varandra så långa perioder längre. När vi pendlade mellan Göteborg och Zürich så hände det iaf en gång i månaden att två veckor kunde gå utan att vi sågs och det gick bra, men nu känns det som en evighet!

Leave a Reply

