Life in the coal mine

Ja, livet som arbetande är definitivt lite mer tidskrävande än livet som ledig😉 så det har inneburit att jag dels inte hunnit göra lika mycket under veckorna, men inte heller hunnit skriva direkt något på nu över en vecka. Sorry för det, men jag ska försöka bättra mig där!

Jag har nu gjort snart 3,5 veckor på jobbet och det känns bra! Först var det 1,5 veckas träning och sedan har jag hunnit med två veckors riktigt arbete. Företaget är jätteroligt och kollegorna är väldigt härliga så det är en skön stämning på kontoret. Om några veckor ska vi flytta till större lokaler då vi nu vuxit ur dessa, som företaget suttit i sedan oktober förra året när de öppnade i Newport Beach. Det blir inte direkt en lång flytt, utan bara några kilometer bort och det kommer nog inte öka på avståndet med mer än fem minuter för mig, vilket är skönt. Det är fortfarande relativt nära hem och jag slipper ge mig ut på motorvägen och fightas med alla andra bilar som ska hem eller till jobbet i rusningstrafiken på morgonen eller eftermiddagen.

De har verkligen maxat antalet människor som får plats i våra nuvarande lokaler, så det kommer bli mycket mer luft och utrymma i de nya, en massa nya konferensrum och andra fördelar för all oss som jobbar där.🙂

En helt fantastisk sak med Houzz är att det kryllar av nyttiga snacks i köket! Vi har en kyl som är fylld med en massa olika saker, som pålägg och ostar om man vill göra sig en macka tex. Sen finns det en massa olika frukt och grönsaker som ständigt varierar, från bananer, till jordgubbar, till avocado, melon och så en massa annat. Ofta också många saker på samma gång! Vi har även joghurtar, smoothies, drickor och lite andra snacks som man bara får plocka när man känner för det. Jag lassar alltid på mig en massa frukt och har nog aldrig ätit så här mycket frukt om dagarna tidigare, vilket är härligt! Det känns alltid mer ok att snacksa på något nyttigt än att sitta med en skål chips och moffa i sig.😀

frukt

Leave a Reply

