Som vanligt i USA – allt ska vara stort!

Härom dagen när jag satt på Starbucks och tog en fika så la jag märke till (läs: kunde inte undvika att se då den stod rätt framför mig och tog upp all min utsikt) denna lilla nätta bil. Den var så stor och hög så jag inte ens fick plats med hela den i bild och inte heller bilen bredvid för att jämföra. Dock ser ni en bit av den som står vid sidan av och får lite förståelse för hur stort detta monster egentligen var.

Vem vill ha en sån bil???!!! Svaret är (tyvärr): alldeles för många här i USA. Vägarna riktigt kryllar av dessa monsteråk, som man nästan behöver en trappstege för att komma upp i så även om vi kör runt i en normalstor SUV så känner vi oss små bredvid en sådan här bil. Och så har de alla flak också… vad ska man med ett stort flak till om man bor inne i en stad? Kan förstå det om man bor ute på landet, ska frakta runt saker hela tiden, eller har det som yrke och därför behöver det, men annars då? Hur ofta kan man behöva lassa flaket fullt med saker? Jag kan räkna på en hand de gånger i mitt liv som jag behövt en bil med större lastutrymme (bortsett från flytt då självklart).

En liten notering från min sida gällande förarna för många av dessa bilar så kan jag säga att det väldigt ofta är latinokillar som många gånger är rätt så små som kör runt i dem, så jag undrar ju ifall det är deras sätt att komma högra upp på jorden.😉

Parkeringsplatserna här i USA är väldigt breda i sig, men många gånger så får dessa monster knappt plats på en sådan plats, utan de står åtminstone på linjerna på vardera sida för att få plats.

Igen frågar jag mig – varför och vem vill egentligen ha en sån här bil?! Den är ju inte snygg på något sätt heller…

IMG_4011

Leave a Reply

