Kanelbullens dag!

Idag är det alltså kanelbullens dag i Sverige – tyvärr inte i USA.😦 Här har de ju iofs alltid kanelbullens dag, samtidigt som en massa andra bakverks dag – allt på en gång! Moffa moffa!😉

Efter att ha vaknat upp och läst igenom lite olika nättidningar och sociala medier har jag sett en massa bilder på kanelbullar så nu har jag blivit riktigt sugen på att baka några själv faktiskt. Så det får nog bli ett av mina helgprojekt efter bakkursen i morgon fm. Doften av nybakade kanelbullar är ju bara såååå härlig och så smakar de så otroligt gott när de är nygräddade – med ett glas kall mjölk till. Mmmmmm!

Det är faktiskt nästan precis ett år sedan sist jag gjorde kanelbullar nu så det är verkligen på tiden! Det säger väl iofs lite om vad som jag helst bakar och vad jag föredrar i smakväg, hihi.😀 Choklad är, och kommer alltid vara, min stora passion så ett bakverk med choklad slår lätt en kanelbulle i 9 fall av 10. Nu får vara den där 1 av 10-gången så vi får lite variation på bakverken här hemma-😉

kanelbulle

Ser de inte underbart goda ut?

Leave a Reply

